Kilpaileminen Hankoniemen Ratsastajien tallilla

Hankoniemen Ratsastajat - Hangö Udds Ryttare järjestää seuratason este- ja kouluratsastuskilpailuita ympäri vuoden.

Kilpailuiden päivämäärät löytyvät tapahtuma- ja kilpailukalenterista.

Kilpailukutsut, sekä lähtölistat löytyvät KIPA:sta (www.kipa2.ratsastus.fi).

ja Equipesta, lähtölistat ja aikataulu löytyvät sieltä.

Ilmoittautumiset kilpailuihin suoritetaan KIPA:n kautta.

Kilpailuihin liittyviin kyselyihin vastaa:

Johanna Kemppainen

hunr.kilpailut@gmail.com

Ratsastuskoulun hevosilla kilpaileminen:

YLEISTÄ

• Kaikille ratsastuskoulun hevosilla kilpailemisesta kiinnostuneille järjestetään kokoontuminen kahdesti vuodessa (tammikuussa ja elokuussa) jossa jaetaan hevoset kilpailemisesta kiinnostuneille puoleksi vuodeksi kerrallaan. Tällöin myös ratsastajat sitoutuvat harjoittelemaan ja kilpailemaan tämän ajanjakson.
  • Ratsastajan on käytävä vähintään kahdellä vakituisella viikkotunnilla jos haluaa kilpailla ratsastuskoulun hevosella.
  • Kilpailua ennen hevosten varusteet puhdistetaan ja tarvittaessa hevoset pestään tai siistitään.
  • Ratsastajat ottavat selvää kilpailun aikataulusta ja ovat ajoissa paikalla kispäivänä
  • Kilpailujen jälkeen hevoset hoidetaan, jalat kylmätään ja käytetään tarvittaessa linimenttiä jalkoihin. Kilpailija huolehtii että varusteet löytyvät siistinä omilta paikoiltaan ja hevonen on suoritusten jälkeen asianmukaisesti loimitettu.
  • Kaikki kilpailijat osallistuvat myös kilpailun toimihenkilö tehtäviin. Kilpailuvastaava tekee tästä vuorolistan.

SEURAKILPAILUT

• Hevonen voi kilpailla kahdesti saman päivän aikana
  • Kilpailua edeltävänä päivänä ratsastajat rakentavat radan ilmoitettuna ajankohtana (seuraa ilmoitustaulua, sieltä löytyy tieto tai watsapp ryhmässä) Mikäli joku on estynyt on siitä ilmoitettava kilpailuvastaavalle.
  • Ratsastaja sopii yhdessä opettajan kanssa kilpailun luokkavalinnoista.

MUUALLA KILPAILEMINEN

• Mikäli se sopii hevosen muuhun ”työohjelmaan” ratsastuskoulussa on mahdollista käydä myös ulkopuolisissa kilpailuissa, tämä tapahtuu ainoastaan ratsastuksenopettajan luvalla ja hänen kanssaan erikseen sopimalla(kuka on mukana, kuljetukset ym.)
  • Kilpailijat maksavat seuralle hevosen käytöstä vuokraa 40 €/pv sekä hoitavat kaikki muut kilpailuista koituvat kustannukset itse.

MENESTYSTÄ KILPAILUKAUDELLE !

Ja muistathan… Hevosen hyvinvointi on aina etusijalla !