Kevään viimeiset koulukisat

6.6.2023

Ratsastuskoululla ratsastettiin seuratason kouluratsastuskilpailut sunnuntaina 04.06.2023. Järjestettäviä luokkia oli kolme, sekä mukaan mahtui myös rataharjoituksina ratsastettuja ratoja. Tuomarina kilpailuissa toimi Maria Wennerstard

Luokkaa I, tasoltaan helppo C, osallistui  13 ratsukkoa. Luokka oli samalla HunRia edustaneiden junioriratsastajien kesken kilpailu Prix de Cuba Calle-kiertopalkinnosta. Luokka sponsorina toimi Hotelli Regatta.

Luokkavoittoon hienolla 74,44% tuloksella ratsasti Marika Hietanen Barocs -hevosellaan. Ratsukko edustaa Ratsastusseura Merataa. Toiselle sijalle ja samalla Cuba Calle-kiertopalkinnon voittoon ratsasti Roosa Hellman ja Gropin Kotell prosentein 71,667%. Kolmas sija meni Meratan ratsastusseuran edustukselle, Lilja Titolle (Dulcita Z2837) prosentein 70,00%. Neljännelle sijalle ratsasti Vanessa Forrström Aktian Oliverille prosentein 66,167%.

Toinen ratsastettava luokka oli astetta vaikeampi, Helppo Bn tasolla. Tähän luokkaan osallistui 11 ratsukkoa. Luokkavoittoon ratsasti Milla Huttunen (Adidaz) Länsi-Uudenmaan ratsastajista prosentein 71,818%. Toiselle sijalle ratsasti Salla Levander Rauhalan Pellavalle (Kirkkonurmen Ratsastajat ry) prosentein 70,445%. Kolmas sija oli jaettu kahden Hankolaisratsukon kesken, sillä Matilda Berglund (Aktian Oliver) ja Johanna Kemppainen (Calevs) ratsastivat samoille prosenteille 67,727% maksimipisteistä. Luokan sponsorina toimi Hangon Vapaasatama Oy.

Päivän viimeinen luokka käytiin Helpon An tasolla. Luokkan voittoa lähti tavoittelemaan kuusi ratsukkoa. Parhaiten tavoitteeseen pääsivät Milla Huttunen (Adidaz, Länsi-Uudenmaan Ratsastajat) sekä järjestävän seuran edustaja Ida Repo (Prima Mia), samoilla pisteillä ja prosenteilla, 70,345% maksimipisteistä. Luokkasponsorina toimi Assistor-Uuttera.

Onnea kaikille sijoittuineille ratsukoille sekä iso kiitos luokkasponsoreille!

Kilpailuista pidetään kesäleirien aikaan taukoa ja kisatunnelmiin palaamme jälleen syksyllä!