Toukokuun uutiset

31.5.2023

Mia ja Printus Salossa
HaRa cupin voitto kotiin!
(kuva Virpi Nippala)
HaRa cupin voitto kotiin! (kuva Virpi Nippala)
Doris ja Milka luokkavoittoo Ainossa
(Kuva Mia Maukonen)
Doris ja Milka luokkavoittoo Ainossa (Kuva Mia Maukonen)
Minikisojen palkintojenjako puomiluokassa

Seuran edustus on kilpaillut ahkerasti sekä koulu- että esteradoilla. Palkintopallilta on voinut bongata useita tuttuja ratsukoita toukokuun aikana. Eikä kotonakaan ole jääty pyörittelemään peukaloita, kilpailuiden lisäksi on huolehdittu talkoovoimin pihan ja tarhojen siisteydestä sekä pistetty paikat kuntoon leiriläisiä varten! Ohessa yhteenveto toukokuun tapahtumista ja kilpailutuloksista.

Helatorstaina Mia Maukonen, Minna Oinonen ja Julia Holmström pakkasivat hevoset autoihin ja matkasivat kouluratsastuskilpailuihin Saloon ja Vihtiin.

Vihdissä Julia ja Cuba suorittivat Inter I tasolla oman ratansa mallikkaasti keräten 66.324% maksimipisteitä. Ratsukko sijoittui luokassa neljänneksi, jääden niukasti palkintosijojen ulkopuolelle.

Salossa Mia osallistui Printuksella Vaativan B:n tasoiseen luokkaan ja nappasi luokassa toisen sijan tuloksella 65,113%.

Samoihin kilpailuihin osallistui myös Minna Oinonen Carlan kanssa, ratsukolle kerääntyi 61,293% Helpon An tasolla.

Pinja Varsanpää kilpaili Stable Novassa 19.-10.05.23 hevosillaan ja kahmi sijoituksia 125cm ja 130cm luokissa.

Ratsastuskeskus Ainossa järjestettiin myös kilpailut esteratsastuksessa 28.05., näihin kinkereihin lähtivät Doris Axelson ja Annika Grönroos. Molemmat ratsukot nappasivat sijoitukset matkaansa. Doris otti voiton nimiinsä 80cm rataesteillä sekä ratsukko sijoittui neljänneksi 70cm luokassa.Annika ja Cappe nappasivat toisen sijan 95cm luokassa.

Kotona kilpailtiin HaRa-cupin toinen osakilpailu 21.toukokuuta. Tällöin hankolaiset nappasivat osakilpailuvoiton nimiinsä.

Billnäsissä ratsastettiin HaRa-cupin finaali 27.05.

Hankolaisista sijoille ylsi Johanna Kemppainen Enskalla, hän suoritti ratansa 85cm estekorkeudella taitoarvostelupistein 7,9, tämä tulos oikeutti toiseen sijaan.

Osakilpailun voiton vei tällä kertaa Raseborg Riders ry.

HunRin joukkueessa finaalissa edustivat Doris Axelson (Milka), Roosa Piiri (Prinssi), Johanna Kemppainen (Enska) ja Nelli Kuusela (Enska).

Joukkueen kolmen osakilpailun yhteispisteet riittivät kokonaiskilpailun voittoon!

Kuukauden kruunasi vielä keskiviikkona 31.5. pienimpien ratsastajien kauan odotetut MINIKISAT. Iltakisojen aikana nähtiin monta hienoa ja onnistunutta suoritusta!

Myös ponit ovat ahkeroineet kodin ulkopuolisissa tapahtumissa! Eki ja Ellu osallistuivat Hylliksellä järjestettyyn koko perheen tapahtumaan 20.5.

Carlos ja Ellu kävivät myös Lion´sin järjestämässä tapahtumassa ilahduttamassa perheen pienimpiä talutusratsastuksen merkeissä 27.05.

Ennen leirikauden alkua ehditään vielä ratsastaa yhden kilpailut kotikentällä. Sunnuntaina 04.06. järjestetään kouluratsastuskilpailut seuratasolla.

Tämän jälkeen kilpailutoimintaan palataan jälleen ensi syksynä.

PS. Huomasithan jäsentiedotteen? Jäsentiedote/medlemsinfo