Hankolaisratsukot ahkerasti sijoilla kotikentällä sekä sen ulkopuolella

14.5.2023

Luokan I palkintojenjako
kuva: Virpi Nippala
Luokan I palkintojenjako kuva: Virpi Nippala
kuva Virpi Nippa
Luokassa I jaetukke kolmannelle sijalle sijoittunut Nelli Kuusela ja Lucky Luke II kuva Virpi Nippa
Luokan II voittajaratsukko Eerika Veikkolainen ja Zidamanta Velvet
kuva Virpi Nippala
Luokan II voittajaratsukko Eerika Veikkolainen ja Zidamanta Velvet kuva Virpi Nippala
Julia Holmström ja Cuba Libre
Annika ja Cappe Tuusula Derbyn palkintojenjaossa
kuva Mia Maukonen
Annika ja Cappe Tuusula Derbyn palkintojenjaossa kuva Mia Maukonen

Kotikentällä saatiin nauttia kouluratsastuksesta sunnuntaina 7.5 kun ratsastusseura järjesti vuoden ensimmäiset seuratason koulukilpailut. Sää suosi osallistujia ja yleisöä ollen melko aurinkoinen ja lämmin. Katsomossa pääsi siis nauttimaan raikkaasta ilmasta ja kupillisesta (jos toisestakin) lämmintä kahvia.

Kilpailuluokkia järjestettiin kaksi, helpon C:n ja helpon B:n tasolla. Päivään mahtui myös yksi rataharjoitus helpon An tasolla. Päivän tuomarina toimi Jonna Takkinen.

Luokassa 1, helppo C EB Special 2022, nähtiin 11 ratsukkoa. Näistä parhaiten tuomarin hurmasi suorituksellaan Katja Välimäki Valon Enne hevosellaan. Prosentteja ratsukko keräsi 67,619% maksimi pisteitä, ratsukko edustaa SuomenRatsut ry:tä. Muut sijat jaettiinkin järjestävän seuran kesken, sijalle kaksi ratsasti Doris Axelson (Milky Way Starlet) prosentteja 66,905%. Jaetulla kolmannella sijalla prosentein 66,429% ratsastivat Nelli Kuusela (Lucky Luke II) ja Emmi Mäntylä (Aktian Oliver).

Päivän toinen luokka oli tasoltaan Helppo B, ja ohjelmana toimi K.N. Special 2022. Luokasa oli mukana 8 ratsukkoa. Eerika Veikkolainen aloitti kauden Zidamanta Velvetillä kahmien prosenteiksi 68,400% ja lunasti tällä tuloksella luokkavoiton omiin nimiinsä. Toiseksi luokassa sijoittui Kiara Juntunen (Carla del Ponte) prosentein 66,200%.

Kouluratsastuksessa kilpailtiin myös Hyvinkäällä Co & Co Events Oy järjestämissä kansallisen tason kilpailuissa. Julia Holmström ja Cuba Libre ahkeroivat kilpailuissa kahden päivän ajan ja nappasivat sijoituksen kotiin molempina päivinä!

Lauantaina 6.5. Julia nappasi toisen sijan Vaativa A / Prix St Georges tasolla prosentein 64,608%. Sunnuntaina (7.5) taas Inter I tasolla ratsukko keräsi 66,373% ja tämä oikeutti kolmanteen sijaan luokassa.

Kotimäen tallilla ja Tuusula derbyssä kilpailtiin esteratsastuksessa

Annika Grönroos osallistui lauantaina Kotimäen tallilla järjestettyihin estekilpailuihin sekä Capella että Printuksella. 90cm luokassa Annika ratsasti molemmilla hevosillaan virheittä maaliin ja palkittiin ruusukkeella.

100cm tasolla Annika sijoittui virheettömällä radalla Capella sijalle 5.

Sunnuntaina Annika suuntasi Tuusula derbyyn. Kotiin tuomisiksi hän nappasi sijoituksen 105cm rataesteillä Cappe ponillaan.

Pinja Varsanpää osallistui myös derbyyn hevosillaan. Pinja sijoittui luokassaan (120cm) sijalle 14. Hazelilla puhtaalla suorituksella. Hapyn kanssa samaisessa luokassa putosi yksi puomi tuoden ratsukolle 4 virhepistettä.

Onnea kaikille sijoittuneille!