Menestystä ESRAn hallimestaruuksissa Lohjalla!

26.3.2023

Annika ja Cappe, ESRAn hallimestaruus HOPEAA poneissa!
(Kuva: Mia Maukonen)
Annika ja Cappe, ESRAn hallimestaruus HOPEAA poneissa! (Kuva: Mia Maukonen)
Ida ja Räpsy, sijoitukset Lohjalla toinen ja neljäs.
(Kuva: Mia Maukonen)
Ida ja Räpsy, sijoitukset Lohjalla toinen ja neljäs. (Kuva: Mia Maukonen)

Hankoniemen Ratsastajien edustus kahmi ruusukkeita Lohjalla

Lauantaina 25.03.2023 järjestettiin Laaksopohjan kartanolla aluehallimestaruudet esteratsastuksessa. Järjestävänä seurana toimi Lohjan Ratsastajat. Hangosta lähdettiin joukolla hakemaan hyviä sijoituksia, ja niitähän tuli!

Päivä aloitettiin seuraluokilla, ja ensimmäiseen luokkaan estekorkeudeltaan 70cm osallistui Kiara Juntunen hevosellaan Carla del Ponte. Kilpailut olivat ratsukolle ensimmäiset kotikentän ulkopuoliset kisat. Kiara ratsasti estevirheettömän radan, matkaan tarttui kaksi virhepistettä ylitetystä enimmäisajasta. Ei siis hassumpi aloitus!

Toinen luokka käytiin estekorkeudeltaan 90cm rataesteillä. Annika Grönroos ratsasti Capella hyvän nolla, mutta aika ei riittänyt sijoille asti.

Tässä luokassa oli mukana myös Ida Repo Carlalla, heidän saldokseen tuli 4 virhepistettä pudotetusta puomista.

Kolmanteen luokkaan siirryttiin aluetasolle ja hallimestaruuksien pariin. Ensimmäisenä oli vuorossa poniratsukoiden hallimestaruus johon Annika osallistui Cappe-ponillaan. Luokka ratsastettiin kahdessa vaiheessa ja Annika ratsasti molemmat vaiheet estevirheittä, joten sijoitukset määräytyivät ajan perusteella.

Annika sijoittui hienosti toiselle sijalle vieden ESRAn hallimestaruus hopeaa!

Annika ahkeroi vielä Printuksella 100cm luokassa ja sijoittui puhtaalla radalla viidennelle sijalle.

Annika osallistui junioreiden hallimestaruuteen Printuksella joka käytiin 105cm estekorkeudella. Tässä luokassa ratsukolle tuli esimmäisessä vaiheessa kiellosta virhepisteitä ja yliaikaa. Ratsukko suoritti kuitenkin radan hienosti maaliin asti.

Viimeiset luokat olivat Idan ja Räpsyn alaa. Ratsukko hyppäsi 110cm toiselle sijalle puhtaalla suorituksella.

Päivän päätti Senioreiden hallimestaruus luokka, 115cm arv. AM5. Idalle ja Räpsylle kertyi 4 virhepistettä tiputetusta puomista. Tällä tuloksella ratsukko jäi niukasti mitallisijojen ullkopuolelle. Tulos oikeutti neljänteen sijaan.

Kouluratsastusta Salossa

Sunnuntaina 26.03. Tytti Hämäläinen osallistui Backyard´s Stone Bramble-ponillaan Wiurilan Hevosurheilijoiden järjestämiin kouluratsastuksen seurakilpailuihin. Ratsukko keräsi Helppon Cn luokassa 60,682% ja sijoittui tällä tuloksella kolmannelle sijalle luokassaan.

Onnittelut kaikille ratsukoille hienoista tuloksista!