Vuoden ensimmäiset seuratason esteratsastuskilpailut!

13.3.2023

Elin Lignell ahkeroi kahden radan verran kisoissa Kaapo-ponilla
(Kuva Virpi Nippala)
Elin Lignell ahkeroi kahden radan verran kisoissa Kaapo-ponilla (Kuva Virpi Nippala)
Roosa Piiri ja Prinssi suorittivat ratansa virheittä 70cm korkeudella
(Kuva Virpi Nippala)
Roosa Piiri ja Prinssi suorittivat ratansa virheittä 70cm korkeudella (Kuva Virpi Nippala)
Vanessa Nippala ja Enska 0-0 tulos 80cm luokassa
(Kuva Virpi Nippala)
Vanessa Nippala ja Enska 0-0 tulos 80cm luokassa (Kuva Virpi Nippala)
Vanessa Forsström ja Olli puhtaan suorituksen päätteeksi
(Kuva Virpi Nippala)
Vanessa Forsström ja Olli puhtaan suorituksen päätteeksi (Kuva Virpi Nippala)
Pinja Varsanpää sai Vuoden nuori urheilija- palkinnon kaupungin talolla
Ida Repo ja Prima Mia, ratsukko nappasi hallimestaruudessa hopeaa vuoden 2022 aikana.

Aurinkoa, lunta ja hienoja tuloksia!

Ratsastuskoululla kilpailtiin kauden ensimmäiset seuratason kilpailut esteratsastuksessa viime sunnuntaina. Ratsukoita oli saapunut parisenkymmentä kilpailemaan aurinkoiseen Hankoon, vaikkakin jouduimme olemaan maneesin suojissa maan ollessa vielä jäässä ja luminen. Luokkia järjestettiin kolme ja kaikissa luokissa palkittiin ruusukkein ratsukot jotka suorittivat ratansa virheittä.

Ensimmäinen luokka oli estekorkeudeltaan 60cm. Luokkaan osallistui seitsemän ratsukkoa joista kaksi suoritti ratansa ilman este- tai aikavirheitä. He olivat Elin Lignell (Beacon Concord) sekä Vanessa Forsström (Aktian Oliver), molemmat ratsukot edustavat Hankoniemen Ratsastajia.

Toiseen luokkaan esteitä nostettiin 70cm korkeudelle, rata itsessään pysyi samana. Yhdeksästä maaliviivan ylittäneestä ratsukosta kuusi sai kotiin viemisiksi ruusukkeen. Seuraavat hankolaisratsukot lunastivat ruusukkeet itselleen: Elin Lignell (Beacon Concord), Roosa Piiri (Stonecastle’s Wild Prince), Eerika Veikkolainen (Ekvador) ja Doris Axelson (Milky Way Starlet). Heidän lisäksi myös Raseborg Riders ry:n edustus Agnes Nordström (Philippa) ja Andrea Sjöblom (Panori) vei ruusukkeet mukanaan virheettömillä suorituksilla.

Kolmas ja samalla päivän pääluokka oli estekorkeudeltaan 80cm. Tämä luokka käytiin kahdessa vaiheessa ja näin ollen myös rata muuttui. Ruusukkeen itselleen lunasti jos suoritti molemmat vaiheet virheittä, enimmäisajan puitteissa. Ruusukkeille ratsastivat tässä luokassa Vanessa Nippala (Erne Valley Midir,HunR), Kiara Juntunen (Carla del Ponte, HunR) sekä Agnes Nordström (Philippa, RaRi)

Hankolaisratsukot sijoituksille No Snow Horse Show esteratsastuskilpailuissa 10. - 13.03.23

Annika Grönroos sekä Doris Axelson osallistuivat Stable Novassa järjestettyihin esteratsastuksen "No Snow Horse Show" kilpailuihin. Kolmen päivän aikana kilpailtiin niin seura-, alue- että kansallisella tasolla.

Annika ahkeroi kahden hevosen voimin ja nappasi perjantaina 3. sijan Printuksella 90cm luokassa. Cappe ponillaan Annika sijoittui niinikään kolmanneksi 100cm luokassa.

Doris osallistui Milkalla lauantaina järjestettäviin luokkiin 75cm ja 85cm korkeuksilla. Doris ratsasti molemmat luokat estevirheittä ja nappasi 75cm luokasta jaetun ensimmäisen sijan.

Vuoden nuori urheilija ja Etelä-Suomen ratsukoiden ranking ykkönen vuosimallia 2022

Hangon Kaupungin kulttuuri- ja sivistyslautakunta jakoivat kuluneella viikolla kulttuuri- ja liikuntatoimen palkintoja vuodelle 2022. Lautakunnat olivat valinneet Hankolaisen kilparatsastajan Pinja Varsanpään Vuoden nuoreksi urheilijaksi.

Lisäksi Hankolaisratsukko, Ida Repo & Prima Mia, voittivat Etelä-Suomen esteratsastuksen ratsukkokohtaisen aluerankingin (2022) senioreissa keräten yhteensä 45,5 pistettä. Palkitseminen tapahtuu Etelä-Suomen Ratsastusjaoston gaalassa huhtikuun alussa.