Tallin perinteiset joulujuhlat 10.12.2022

17.12.2022

(kuva Virpi Nippala)
Tallikaveri äänestyksen voittaja Roosa Piiri ja ratsastuksenopettaja Mia Maukonen (kuva Virpi Nippala)
Ranking palkitut 2022
Alarivi vasemmalta Aada Jeskanen, Roosa Piiri, Nelli Kuusela ja Annika Grönroos
(kuva Virpi Nippala)
Ranking palkitut 2022 Ylärivi vasemmalta Petra Järvinen, Kiara Juntunen, Mimosa Nippala, Johanna Kemppainen, Ida Repo, Emilia Saarinen (edusti Sanna Innasta) Lydia Lydecken, Cornelia van Kasteel, Vanessa Nippala, Eerika Veikkolainen ja Matilda Berglund Alarivi vasemmalta Aada Jeskanen, Roosa Piiri, Nelli Kuusela ja Annika Grönroos (kuva Virpi Nippala)
(kuva Virpi Nippala)
Vuoden tallityttö Roosa Piiri, Minikisaajat Adelina Nylund ja Amelia Kärkkäinen, vuoden tulokas (minikisat) Ines Sandell (kuva Virpi Nippala)
Junnut viihdyttivät juhlaväkeä hauskalla ohjelmallaan!
(kuva Virpi Nippala)
Junnut viihdyttivät juhlaväkeä hauskalla ohjelmallaan! (kuva Virpi Nippala)

Tallin joulujuhlat 2022

Ratsastuskoulu juhli kauden menestyjiä perinteisessä joulujuhlassa lauantaina 10. joulukuuta Hangossa Smörmagasinet- ravintolassa. On hienoa huomata että ratsastusväkeä saapui paikalle aina vauvasta vaariin nauttimaan juhlan tunnelmasta.

Iltaan mahtui hyvää ruokaa ja seuraa, unohtamatta junnujen hassunhauskaa ohjelmaa. Joulupukki estyi muiden kiireiden takia tulemasta paikalle (olikohan Tammisaaren sillan huoltotöillä asiaan oma osansa?), mutta onneksi tallilta löytyy aina muutama tonttu apuun.

Tallin joulujuhlassa on myös tapana palkita kilpailuissa ansioituneet ratsastajat.

Hieno kausi takana

Hankoniemen Ratsastajiella on ollut hieno kausi takana ja vuoteen on mahtunut paljon ilonhetkiä.

Erikoismainitoina muistettiin Pinja Varsanpäätä joka kilpaili viimeistä kauttansa junioreissa esteratsastuksessa. Pinja nappasi itselleen lukuisia sijoituksia kansallisella ja kansainvälisellä tasolla. Pinja sijoittui kansallisen/kansainvälisen rankingin toiselle sijalle.

Pinja voitti myös Hazel- hevosellaan junioreiden hallimestaruus kultaa!

Myös Ida Repo onnistui kauden aikana keräämään alueranking pisteitä ja sijoittui kolmanneksi senioreiden aluerankingissä.

Poneissa sen sijaan Annika Grönroos ylsi sijalle 13. rankingin kokonaispisteissä.

Kouluratsastuksen puolella Julia Holmström on tehnyt hienoa työtä itse kouluttamallaan hevosella, hieno nousu inter-tasolle. Julia sijoittui kansallisen/kv rankingtilastoissa sijalle 70.

Lisäksi muistettin kaikkia jotka ovat edustaneet seuraa kotikenttien ulkopuolella.

Kotikisoista kerätään niin este- kuin kouluratsastuksessa, vuoden päätteeksi lasketaan pisteet yhteen ja palkitaan kolmen kärki tasoittain.

RANKIG PISTEET 2022

Prix de Tabell: Cornelia van Kasteel - Vipper

Junior Rider: Doris Axelsson - Milka

Prix de Knichter: Vanessa Nippala - Erne Valley Midir

Pric de Benitec: Eerika Veikkolainen, kerättyjä pisteitä yhteensä 46p.

Ahkeria ja innostuneita ratsastajia muistettiin kunniamaininnoin

Ratsastuksenopettaja Mia Maukonen jakoi vuoden kunniamaininnat ratsastuskoulun oppilaille, jotka ovat vuoden aikana tehneet kehityksessään hienoja harppauksia ja ovat kiinnostuneita ja aktiivisia harrastajia.

Vuoden tallityttöksi valittiin Roosa Piiri, hän on aina valmis auttamaan tallilla ja on iloinen.

Ratsastuskoululla toimii nappulatuntejen yhteydessä ponikoulu, jossa pienimmät ratsastajat oppivat avustajien avustuksella hoitamaan hevosia. Vuoden ponikoululaiset ovat aktiivisesti mukana hevosten hoidossa ja halu oppia on suuri. Tänä vuonna palkinnon saivat Pihla Tikkanen ja Kielo Kiljunen.

Ratsastustunneilla käy sekä juniori- että seniorioppilaita. Molemmista ikäryhmistä valittiin se oppilas joka tulee aina yhtä innoissaan tunnille eikä jättäisi sitä välistä mistään hinnasta. Vuoden tuntiratsastajat Heta Malinen (juniori) ja Leila Holstein (seniori).

Ratsastuskoululla järjestetään pienimmille ratsastajille minikisoja, jossa oppilaat pääsevät harjoittelemaan kilpailutoimintaa. Minikisat ovat olleet hyvin suosittuja ja niitä on pyritty järjestämään mahdollismman useasti. Näissä ei erikseen kerätä pisteitä, mutta seuraavat minikisaajat haluttiin palkinta suoritusten parannusten myötä kisa kisalta. Palkittavat olivat Adelina Nylund, Amelia Kärkkäinen ja Daniel Lahti.

Minikisojen vuoden tulokas- palkinnon sai Ines Sandell.

Joulujuhlissa paikan päällä järjestettiin Tallikaveri äänestys. Jokainen junnu sai äänestää omasta mielestään tallilaista joka on kaikkien kaveri, auttavainen ja iloinen henkilö. Tänä vuonna Roosa Piiri palkittiin vuoden tallikaveri- pystillä.

Vaikka loppuvuotta kohden toiminta kilpailuiden osalta vähenee, pyörii ratsastuskoulun tunnit aina torstaihin 22. joulukuuta asti. Pienen hengähdystauon jälkeen vakiotunnit lähtevät taas käyntiin heti uudenvuoden jälkeen.

Jouluaattona tallilla vietetään jälleen perinteistä joulutapahtumaa johon meillä on ilo ja kunnia kutsua kaikki virittäytymään joulutunnelmaan. Tallin ovet ovat avoinna yleisölle klo 10 – 12, jonka jälkeen talli hiljentyy joulun viettoon.

Lämpimästi tervetuloa!

Meidät löytää myös instagramista @hankoniemen_ratsastajat ja facebookista