Vilkas viikonloppu takana!

10.5.2021

KOULURATSASTUSTA KOTIKENTÄLLÄ

Hangossa lauantaina 08.05.2021 järjestettiin seuratason kouluratsastuskilpailut. Luokkia päivän aikana ratsastettiin kolme ja mukaan mahtui muutama rataharjoituskin. Päivän tuomaroinnista vastasi Hanna-Mari Selçuk.

Ensimmäinen luokka ratsastettiin Helpon C-tasolla, ohjelmaksi oli valikoitunut tutustumisluokan kouluohjelma. Samalla luokassa kilpailtiin järjestävän seuran juniorijäsenten kesken Prix de Cuba Calle- kiertopalkinnosta. Luokkaan oli ilmoittautunut yhdeksän ratsukkoa. Luokan voiton prosenteilla 66,389 nimiinsä vei Jonna Börman ratsullaan Variini (KiRy). Toiselle sijalle ratsasti Annika Grönroos (Simberg High D 96 W, HunR) tuloksena 65,278 prosenttia ja kolmannelle sijalle Cornelia van Kasteel (Nobels Dream, HunR) tuloksena 65,000 prosenttia maksimipisteistä. Toiselle sijalle ratsatanut Annika myös varmisti itselleen kiinnityksen kiertopalkintoon!

Toisen luokan taso oli Helppo B, ohjelmana Helppo B:3 2019. Luokkaan osallistui 11 ratsukkoa, näistä kolme sijoittui luokassa. Luokan voittoon ratsasti Minna Oinonen (Simberg High D 93 W, HunR) pronteilla 66,136. Toiselle sijalle prosenteilla 65,455 ratsasti Roy Löfhjelm (Diendonné, V-NR) ja kolmannelle sijalle ratsasti Ida Repo (Poloneze,HunR) prosenteilla 65,227.

Päivän viimeinen ja tasoltaan haastavin luokka, luokka 3, ratsastettiin Helppo A kenttäkilpailuohjelma nro. 6 ohjelman mukaisesti. Tähän luokkaan oli ilmoittautunut kuusi ratsukkoa, joista kaksi sijoittui. Luokan voittoon ratsasti Pinja Sandin (Gropin Kotel, GoS) tuloksena 64,792 prosenttia maksimipisteistä. Luokassa toiselle sijalle ylsi Minna Oinonen (Oliver VI , HunR) keräten tuloksekseen 61,167 prosenttia.

ESTEIDEN HURMAA BROBYSSÄ

Sunnuntaina 09.05.21 Hangosta lähti pari traikullista hevosia havittelemaan palkintosijoja Brobyhyn esteratsastuskilpailuihin.

Päivän ensimmäinen hankolaisratsukko onnistui palkintojen metsästyksessä ja Annika Grönroos toi Didi-ponillaan ruusukkeen kotiin 60cm luokassa. Tässä luokassa arvostelumenetelmä oli A.1.0, joka tarkoittaa sitä että kaikki pienimmän virhepisteen keränneet ratsastajat ovat samanarvoisia. Annika ratsasti luokkansa virheittä ja oli jaetulla ensimmäisellä sijalla tällä tuloksella.

Ratsukko osallistui myös 70cm luokkaan, uusinnasta tässä luokassa tuli yksi pudotus. Myös Roosa Hellman (Sävel-Saittara) osallistui samaan luokkaan, heilläkin uusinnasta kertyi yhden pudotuksen verran virhepisteitä (4 vp).

Hankolaisratsukoita nähtiin 80cm luokassa kolme. Kaikki ratsastivat hyvät tuplanolla tulokset. Vanessa Nippala (Erne Valley Midir) nappasi suorituksellaan toisen sijan ja kolmannelle sijalle ratsasti Eerika Veikkolainen (Gouvernante van de Donkhoeve). Ida Repo (Prima Mia) sijoittui luokassa viidenneksi. Tämän luokan voittoon ratsasti Väst-Nylands Ryttareä edustava Maja Ström (Atvar).

Kolmikko osallistui vielä päivän viimeiseen luokkaan joka ratsastettiin 90cm korkeudella. Tässä luokassa Eerika ja Vempula tekivät varmaa yhteistyötä ja nappasivat luokasta voiton! Ida ja Räpsy hyppäsivät myös tuplanolla tuloksen. Vanessalle ja Enskalle tuli harmittava kielto uusinnassa.