Menestystä kotikentällä ja sen ulkopuolella!

27.4.2021

Mimosa Nippala ja Vipper (kuva Virpi Nippala)
Minna Oinonen ja Stonecasle's Wild Prince (kuva Virpi Nippala)
Kiara Juntunen ja Erne Valley Midir (kuva Virpi Nippala)

Esteratsastuskilpailut sunnuntaina 25.04.2021 seuratasolla

Ratsastuskoululla järjestettiin kauden toiset seuratason esteratsastuskilpailut sunnuntaina 25.04. Koronarajoitusten takia kilpailut ratsastettiin ilman yleisöä, mutta mukaan tunnelmaan pääsi ihan omalta kotisohvalta sillä Facebookin kautta pääsi katsomaan LIVE lähetystä kilpailuista!

Kilpailuissa ratsastettiin neljä luokkaa, joista ensimmäinen luokka oli rataharjoitus. Tämä rataharjoitus ratsastettiin 60cm ratakorkeudella ja muista kilpailun luokista poiketen saivat ratsastajat ratsastaa radan loppuun vaikka virheitä suorituksen aikana olisikin kertynyt. Koska tämä ei ollut virallinen luokka, ei ratsastajille jaettu palkintoja.

Toinen (ja ensimmäinen virallinen luokka) ratsastettiin 70cm estekorkeudella. Luokkaan osallistui 14 ratsukkoa joista neljä sijoittui. Luokan arvosteluna käytettiin arvostelumenetelmää 367.1, joka tarkoittaa sitä että ratsukon suoriutuessa virheittä perusradalta pääsevät he jatkamaaan toiseen vaiheeseen jossa sijoituksen ratkaisee virhepisteet sekä aika. Tämän luokan voitti virheettömällä suorituksella Minna Oinonen (Stonecastle’s Wild Prince, HunR) aikaan 39,16s. Annika Grönroos (Simberg High D 93 W, HunR) sijoittui toiseksi, kolmannen sijan vei Eija Petäjä (Early Snow, Salon Ratsastusseura) ja neljännelle sijalle ratsasti Marika Hietanen (Dulcita Z 2837, Ratsastusseura Merata). Kaikki sijoittuneet ratsukot suorittivat ratansa virheittä.

Päivän kolmanteen luokkaan 80cm, osallistui yhteensä kymmenen ratsukkoa. Tässä luokassa oli sama arvostelumenetelmä kuin edellisessä luokassa. Tällä kertaa perusradan virheittä ratsastaneella Jennyfer Roosilla (Hayzel, Salo Riding Club) kesti hermot hyvin ja hän vei luokan nimiinsä ainoalla ”tuplanolla” tuloksella. Luokassa toiseksi sijoittui Satu Claesson ( Oslas, Väst-Nylands Ryttare) ja kolmannen sijan vei Pia Tötterman (Tähden Töminä, Kimitoöns Ryttare), molemmille ratsukoidelle kertyi perusradalta neljä virhepistettä.

Neljäs ja samalla päivän viimeiseen luokkaan esteet nostettiin 90cm korkeuteen. Tähän luokkaan osallistui kolme ratsukkoa ja heistä nopeimmalla ja virheettömällä suorituksella voittoon ratsasti Maja Ström (Atvar, Väst-Nylands Ryttare).

Onnea voittajille ja sijoittuneille!

Hangossa järjestetään lauantaina 08.05.21 kouluratsastuskilpailut seuratasolla.

Menestystä viikonloppuna vieraskentillä!

Lydia Lydecken kilpaili kouluratsastuksessa sunnutaina 25.04. Dragsvikin järjestämissä seuratason kilpailuissa luokassa Helppo B:0 ponillaan Letyreos Angel. Ratsukko keräsi prosenteikseen 65,800% joka oikeutti jaettuun toiseen sijaan!

Stable Novassa kilpailtiin myös sunnuntaina alue/kansallisentason esteratsastuskilpailuissa. Hankolaisista kilpailuun osallistuivat Emilia Hellman sekä Pinja Varsanpää. Kilpailut sujuivat ratsukoilta vallan mainiosti sillä Emilia sijoittui 100cm luokassa toiseksi hevosellaan Gouvernante van de Donkhoeve. 110 cm luokassa tarttui yksi puomi matkaan tuoden neljä virhepistettä.

Pinja Varsanpää kilpailu molemmilla hevosillaan, Elextrix Toltien ja Hazel, 110cm ja 120cm- luokissa. Pinja nappasi Elextrix Toltien kanssa 120cm luokassa voiton ja sijoittui 110cm luokassa neljänneksi. Hazelin kanssa ensimmäisestä luokassa (110cm) he saivat neljä virhepistettä, toisen luokan (120cm) he suorittivat virheittä, mutta tällä kertaa ei päästy sijoille asti.