Ystävänpäivänä kilpailtiin esteratsastuksessa

18.2.2021

Ystävänpäivä vietettiin ratsastuskoululla kilpailuiden merkeissä

Sunnuntaina 14. helmikuuta ratsastettiin ratsastuskoulun maneesissa esteratsastuskilpailut seuratasolla. Kilpailut olivat vuoden ensimmäiset. Korona tuomat haasteet näkyivät myös kilpailuissa sillä tällä kertaa kilpailut järjestettiin ilman yleisöä. Maneesissa kilpailijoiden lisäksi ei ollut kuin toimitsijat, mutta yleisö pääsi mukaan seuraamaan kilpailuita ratsastuskoulun Facebook- sivuilta live-lähetyksen muodossa!

Luokkia kilpailussa järjestettiin kolme. Ensimmäinen luokka oli estekorkeudeltaan 60cm ja arvosteluna käytettiin arv. A.1.0, joka tarkoittaa sitä että kaikki saman virhepisteen saaneet ratsukot ovat samanvertaisia (niin sanottu ruusuke-luokka). Mikäli tällä kertaa ruusukkeen kotiin viemiseksi halusi, oli ratsastettava suoritus virheittä. Kaikki kolme luokkaan osallistuneet ratsukot pääsivät tavoitteeseen ja veivät ruusukkeet mennessään. Palkinnot saivat Ida Repo (Lucky Luke II), Annika Grönroos (Simberg High D 93 W) sekä Kiara Juntunen (Erne Valley Midir), kaikki ratsukot edustavat Hankoniemen Ratsastajia.

Toinen ratsastettava luokka oli estekorkeudeltaan 70cm. Arvosteluna käytettiin tällä kertaa arv. 367.4 -menetelmää, joka on kaksi vaiheinen. Mikäli ratsukko suorittaa ensimmäisen vaiheen hyväksytysti, pääsee hän jatkamaan seuraavaan vaiheeseen. Sijoitus määrittyy kokonais virhepistemäärästä ja toisen vaiheen ratsastamiseen käytetystä ajasta. Luokkaan osallistui kuusi ratsukkoa joista kaksi sijoittui. Virheettömällä suorituksella voittoon ratsasti Annika Grönroos (Simberg High D 93 W, HunR) ja toiselle sijalle Mimosa Nippala (Vipper, HunR).

Päivän kolmas ja viimeinen luokka käytti samaa arvostelu menetelmää kuin edellisessä luokassa, mutta puomit kohosivat 80cm korkeuteen. Luokkaan osallistui viisi ratsukkoa ja heistä kaksi sijoittui. Luokassa täytyi ratsastaa virheetön suoritus mikäli halusi palkintokorokkeelle päästä. Luokan virheettömän ja nopeimman suorituksen tällä kertaa teki Vanessa Nippala (Erne Valley Midir, HunR), toiselle sijalle ratsasti Eerika Veikkolainen (Gouvernante van de Donkhoeve, HunR).

Lämpimät onnittelut kaikille sijoittuneille!

Kaikki päivän tulokset löytyvät Tapahtumat ja kilpailut- osiosta.

Seuraavan kerran kilpaillaan taas esteratsastuksessa su. 14.03.2021 klo. 11.00 alkaen, pistä kalenteriin. Muistahan myös että LIVE-lähetystä voi seurata Hangö Udds Ryttare rf. - Hankoniemen Ratsastajat ry. Virallisilta Facebook sivuilta!