Päivitetty ohjeistus koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi tallilla, 29.11.2020

29.11.2020

Tiukentuneiden koronaviruksen ehkäisemiseksi tehdyistä rajoituksista johtuen olemme päättäneet päivittää tallin ohjeistusta. Seuravaa ohjeistus on voimassa toistaiseksi;

OHJEITA KORONAVIRUSTARTUNTOJEN EHKÄISEMISEKSI TALLILLA

Ehkäistäksemme mahdollisimman tehokkaasti uusia koronavirustartuntoja, pyydämme kaikkia tallilla asioivia henkilöitä noudattamaan seuraavia ohjeita:

• Vältellään turhaa satulahuoneessa olemista, hevosten varusteet ovat valmiina karsinan edessä ratsastuskoulun toimesta. Tarkemmat ohjeet ratsastuskoulun ilmoitustaululla.

• Vain yksi henkilö nuorempien ratsastajien mukana.

• Ratsastuskoulun  tallissa ja maneesissa katsomossa maskipakko tuntiaikana klo 16-20. Urheilusuorituksen aikana (ratsastustunnilla) maskia ei tarvitse käyttää. Jokaisen on huolehdittava että maski löytyy sekä että se hävitetään oikeaoppisesti.

• Yksityistallissa oleskelu sallittu vain hevosten omistajille ja vakituisille hoitajille/liikuttajille sekä henkilökunnalle. Muistathan kuitenkin turvavälin ja hoidat vain tarvittavat toimenpiteet tallilla. Yksityistallissa maskin käyttö suositeltavaa mikäli ei pystytä pitämään riittävää turvaväliä.

MUISTATHAN MYÖS AIKAISEMMAT KÄYTÄNNÖT:

• Pidä erityisen hyvää huolta käsihygieniasta, pese kädet huolellisesti saippualla aina tarpeen tullen

• Jos käsipesuun ei ole mahdollisuutta, käytä käsidesiä, mitä löytyy tallialueelta

• Yski ja aivasta nenäliinaan tai omaan hihaan

• Pese ja/tai desinfioi kätesi aina niistämisen tai muun kasvojen koskettelun jälkeen

• Jos sinulla on lieviäkin flunssan oireita, pysythän kotona sairastamassa

• Pidä 1-2 metrin turvaväli muihin ihmisiin

• Jos olet matkustanut riskimaissa, pysyttelethän paluun jälkeen poissa tallilta seuraavan kahden viikon ajan varmuuden vuoksi

• Vältä lähikontakteja muiden kanssa, äläkä oleskele turhaan talleissa ja satulahuoneessa

Pyydämme ilmoittamaan kaikista turvallisuuteen liittyvistä huomioista viipymättä tallin henkilökunnalle. Pysytään terveinä!

Hangö Udds Ryttare rf – Hankoniemen Ratsastajat ry