Ratsastajat hyvässä vireessä kisakentillä

Emilia Hellman ja Gouvernante van de Donkhoeve
Julia Holmström ja Cuba Libre
Lydia Lydecken ja Letyreos Angel

Ratsastajat hyvässä kisavireessä Hankolaisratsukot tahkoivat hyviä tuloksia viime viikolla este-ja kouluradoilla. Keskiviikkona Klaukkalassa Solbacka Riding Club järjesti seuratason esteratsastuskilpailut. Annika Grönroos kilpaili ensimmäistä kertaa ponillaan Simberg High D ja hän osallistui kahteen luokkaan joiden korkeus oli 45 ja 65 cm. Luokissa oli Clear round arvostelu eli kaikki virheettömästi ratsastaneet olivat jaetulla ensimmäisellä sijalla. Annika ratsasti ensimmäisen luokan virheittä ja pokkasi siitä palkinto ruusukkeen, toisessa luokassa tuli ensimmäisellä esteellä pudotus tuoden tulokseksi 4 virhepistettä. 80 cm:n luokassa Johanna Kemppainen ratsasti sijalle 10 Leam Moon Berryllä, luokkaan osallistui 42 ratsukkoa. 100 cm:n luokka olikin hankolaisratsukoiden juhlaa. Pinja Varsanpää otti ykköspaikan Elextrix Toltiella ja Emilia Hellman sijoittui toiseksi Gouvernante van de Donkhoevella. Pinja jatkoi vielä 110 cm:n luokassa vauhdikkaasti ja virheittä vieden myös siinä luokkavoiton itselleen. Mainittakoon vielä että Emilia otti edeltävänä viikonloppuna voiton myös Hyvinkäällä Stable Novan 110 cm:n luokassa. Viime viikonloppuna olikin sitten kouluratsastajien vuoro menestyä. Lydia Lydecken kilpaili Lahassa Jokelan Ratsastajien seurakilpailuissa helppo B luokassa josta tuli kolmas sija. Julia Holmström osallistui Salon Ratsastajien kansallisiin koulukilpailuihin ja lauantaina irtosi hienosti 4 sija vaativa B luokassa tuloksella 65,750 %. Julia otti myös edellisellä viikolla Helsingissä kansallisissa kisoissa samalla tasolla viidennen sijan eli hyvässä vireessä on tämäkin ratsukko aloittanut kilpailukautensa.