Jälleen päästiin kisaamaan niin kotona kuin muuallakin!

25.6.2020

Koulukilpailut 13.06.2020 Vasemmalta: Minna ja Didi, Marikka ja Komppi, Emmi Himmelroos ja Lennon Loiste sekä Eerika ja Veeti
Mimosa ja Turo ottivat luokkavoiton (50cm) ja toisen sijan (60cm) JUSSIKISOISSA 21.06.20

Kilpailukausi ratsastuskoululla jatkui jälleen!

Kevät on haastava kaikille, niin myös ratsastuskoululle. Olemme kuitenkin päässeet pyörittämään ratsastustunteja pienin muutoksin. Kilpailutoiminta jouduttiin keskeyttämään ja kilpailuja perumaan, ei vain meillä vain koko maassa. Aika käytettiin hyödyksi ja treenaus kotona jatkui sujuvasti. Kesäkuussa saimme vihdoin mahdollisuuden jatkaa kilpailukautta ja järjestimme seuratason koulu- ja esteratsastuskilpailut.

Ensimmäisenä lauantaina 13.06. pystytettiin kouluaidat ratsastuskoulun kentälle. Luokkia järjestettiin kolme. Tuomariksi suorituksia arvioimaan saapui Hanna-Mari Selcuk.

Ensimmäinen luokka oli Helppo C EB Special 2015. Luokkaan osallistui yhdeksän ratsukkoa. Luokan voittoon ratsasti Minna Oinonen (Simberg High D 93 W, HunR) keräten 142,5p ja 67,857%. Toiseksi ratsasti Ritva Purola (Sävel-Saittara, HunR) pistein 139,5 ja 66,429%. Kolmannen sijan jakoivat Eerika Veikkolainen (Vipper, HunR) ja Emmi Himmelroos (Lennon Loiste, V-NR), he keräsivät saman verran pisteitä eli 139p ja 66,190%. Luokka oli samalla Hankoniemen Ratsastajia edustavien junioriratsastajien kesken kilpailu PRIX DE CUBA CALLE- kiertopalkinnosta. Tämän kiertopalkinnon tänä vuonna nimiinsä voitti Eerika Veikkolainen, Onnea!

Toinen luokka ratsastettiin Helppo B- tasolla, ohjelmana Helppo B:3 2019. Tässä luokassa parhaimmat pisteet keräsi nimiinsä Johanna Kemppainen (Riikuri, HunR). Luokkavoitto irtosi prosentein 65,455%. Toisen sijan jakoivat Miina Lähdeniemi (Erne Valley Midir, HunR) ja Martha Lehtonen (Vision Seventh Brother, HR) prosentein 65,00%.

Kolmas ratsastettava luokka oli niinikään tasoltaan Helppoa B:tä, mutta ohjelma vaihtui hieman vaativammaksi. Luokassa nähtiin seitsemän ratsukkoa ja näistä parhaiten pisteitä keräsi jo kerran palkintojenjaossa käväissyt ratsastaja Minna Oinonen ponillaan Voore Aurum. Pisteitä ratsukolle kertyi 174,5 ja prosentteja 67,115. Toiselle sijalle ratsasti Veera Holmström (Saffrons Musical, V-NR) pistein 170 ja prosentein 64,885.

Esteratsatuskilpailut järjestettiin juhannus sunnutaina 21.06. Luokkia ratsastettiin kuusi, aina 50cm metriin asti.

Ensimmäinen luokka oli korkeudeltaan 50cm. Tässä luokassa tuntiponi Sture J loisti kuskinsa Mimosa Nippalan kanssa ratsastaen ratansa virheittä.

Toisessa luokassa estekorkeus nousi 60 cm korkeuteen. Luokassa nähtiin hienoja suorituksia ja voittoon ratsasti Aamu Hukka (Jakiri, KF) virheettömällä ja nopealla suorituksella. Toiselle sijalle kurvasi edellisen luokan voittaja Mimosa Nippala (Sture J, HunR).

Kolmas luokka, 70cm, oli Ghost Ridersin juhlaa kun seuran edustajat veivät tuplavoiton. Luokan voitti Maria Sandberg (Ozon VD Wellington, GoS) ja toiselle sijalle Emmi Kekkonen (La Tiana, GoS).

Luokassa neljä esteet nostettiin jo 80cm korkeuteen. Luokkaan lähti viisi ratsukkoa. Luokan sijoitukset ratkaistiin ajan perusteella, sillä molemmilla sijoittuneilla tuli uusinnassa yksi puomi alas. Sijoittuneet ratsukot ratsativat melkein samaan aikaankin maalin. Luokan voittoon kaviomitan erolla ratsasti Karin Schreiber (Zepedé, V-NR) uusinnan aikaan 43,53s. Toiselle sijalle aikaan 43,66s ratsasti Johanna Kemppainen (Erne Valley Midir, HunR).

Viides luokka, oli estekorkeudeltaan 90cm. Luokan voittoon virheettömällä suorituksella ratsasti Belinda Ahlberg (Hrogas, PoM) juuri ennen toiseksi sijoittunutta Vanessa Nippalaa (Erne Valley Midir,HunR).

Päivän viimeinen luokka ratsastettiin 100cm korkeudella. Edellisen luokan voittajaratsukko, Belinda Ahlberg & Hrogas, piti hyvän kisavireen tähänkin luokkaan ja nappasi päivän toisen luokkavoittonsa. Toiseksi ratsasti Pinja Varsanpää (Elextrix Toltien,HunR). Molemmat ratsukot suorittivat ratansa virheittä.

Kilpailumenestystä myös kotikentän ulkopuolella!

Minna Oinonen kävi Kotimäen Ratsastajien järjestämissä kouluratsastuskilpailuissa keskiviikkona 17.06 Voore Aurumilla sekä Simberg High D ratsastamassa Helppo B:3 2019 luokan. Hän ratsasti luokkavoittoon Nuutilla tuloksella 71,818% ja Didillä hän sijoittui luokassa viidenneksi tuloksella 66,364%.

Emilia Hellman pääsi myös aloittamaan kautensa Belgiassa SenTower Parkissa. Hän osallistui luokkaan jonka estekorkeus oli 100cm Gouvernante van de Donkhoeven kanssa ja sijoittui luokassaan viidenneksi.