Esteiden hurmaa!

20.10.2019

Isabella Therman ja Esprit Luokka I 2.sija
(Kuva: Virpi Nippala)
Isabella Therman ja Esprit Luokka I 2.sija (Kuva: Virpi Nippala)
Johanna Kemppainen ja Bonadea Luokka III 1.sija
(Kuva: Virpi Nippala)
Johanna Kemppainen ja Bonadea Luokka III 1.sija (Kuva: Virpi Nippala)
Fanny Määttä ja Kristall Luokka IV 2.sija
(Kuva: Virpi Nippala)
Fanny Määttä ja Kristall Luokka IV 2.sija (Kuva: Virpi Nippala)
(Kuva: Virpi Nippala)
Ida Repo ja Zidamanta Velvet Luokan IV ja Prix de Ulla Knichter-kiertopalkinnon voittaja. Palkintoja jakamassa Tuomari Julia Holmström. (Kuva: Virpi Nippala)

Syksyn viimeiset estekilpailut ratsastettiin sunnuntaina ratsastuskoululla!

Sunnuntaina 20. lokakuuta ratsastettiin viimeiset 1-tason estekilpailut Suursuon kentällä tälle vuodelle. Onneksi päiväksi luvattu sade pysyi vähäisenä kilpailuiden ajan ja kilpailut saatiin vietyä loppuun ilman sen kummempia sadekuuroja. Luokkia ratsastettiin neljän luokan verran ja kilpailijoita oli saapunut mukavassa määrin tavoittelemaan voittajanpallia.

Ensimmäinen luokka oli estekorkeudeltaan 50/60cm. Ratsastajat saivat valita millä korkeudella ratansa halusivat suorittaa. Luokkaan oli ilmoittautunut viisi ratsukkoa. Näistä ratsukoista nopeimmalla virheettömällä suorituksella ensimmäiselle sijalle ratsasti Emilia Karvinen (Oliver VI, HunR). Toisen sijan tässä luokassa nimiinsä nappasi Isabella Therman (Esprit, HunR).

Toinen ratsastettava luokka, estekorkeudeltaan 70cm, oli Väst-Nylands Ryttarea edustavien ratsukoiden juhlaa. Sijotuksille ratsastivat Eva-Maria Nyman (Viirturi) sekä Linnéa Ingman (Sävel-Saittara). He suorittivat ratansa virheittä, Eva-Maria hieman Linnéaa nopeampaan aikaan.

Puomit nostettiin 80cm korkeuteen seuraavaa luokkaa varten. Tähän luokkaan oli ilmottautunut yhdeksän ratsukkoa. Luokassa nähtiin hyviä suorituksia ja mikäli kärkikolmikkoon halusi olisi rata suoritettava virheittä ja nopeasti. Parhaiten tavoitteeseen pääsi Johanna Kemppainen (Bonadea, HunR). Ensimmäinen sija lohkesi ”tupla nolla”- tuloksella, kellon pysähtyessä uusinnassa aikaan 39,40. Toisen sijan itselleen nappasi Matilda Berglund (Kristall,HunR) ja kolmannelle sijalle ratsasti Maria Sandberg (Chakuna Makata, GoS).

Päivän viimeinen luokka oli estekorkeudeltaan 90cm. Tämä luokka oli samalla Hankoniemen Ratsastajien jäsenten kesken kilpailu Prix de Ulla Knichter- kiertopalkinnosta. Luokassa nähtiin neljä suoritusta, joista kaksi oli virheettömiä, joten uusinnan ajalla oli jälleen suuri merkitys. Luokan voittoon ja samalla kiertopalkinnon voittajaksi ratsasti Ida Repo (Zidamanta Velvet, HunR). Fanny Määttä (Kristall, HunR) ratsasti hienon radan, joka tänään oikeutti toiseen sijaan.

Kisakenttä ratsastuskoululla hiljenee loppu vuodeksi ja tämä aika keskitytään treenaamiseen. Seuraavan kerran 1-tasolla kilpaillaan taas vuoden 2020 puolella.

Hankoniemen Ratsastajien edustusta senioreiden henkilökohtaisissa aluemestaruuksissa!

Julia Holmström sekä Janina Laine osallistuivat Tuomarinkylässä järjestettyihin senioreiden henkilökohtaisiin aluemestaruuksiin kouluratsastuksessa sunnuntaina 13. lokakuuta. Kilpailu käytiin Vaativan B- tasolla. Julia ratsasti hienosti neljännelle sijalle hevosellaan Cuba Libre. Prosentteja ratsukolle kertyi 66,083%. Janina ja Rihanna saivat 65,417% tuloksen ja lopputuloksissa olivat kuudennella sijalla.