Ratsastajilla vilkas viikonloppu!

23.9.2019

Anton Cupin voittaja ratsukko Eerika Veikkolainen ja Vipper
(kuva Virpi Nippala)
Anton Cupin voittaja ratsukko Eerika Veikkolainen ja Vipper (kuva Virpi Nippala)
Annika Grönroos ja Iina sijoittuivat toisiksi ensimmäisessä luokassa
(kuva Virpi Nippala)
Annika Grönroos ja Iina sijoittuivat toisiksi ensimmäisessä luokassa (kuva Virpi Nippala)
Fanny Määttä ja Kristall hienolla radalla luokan III 90cm voittoon!
(kuva Virpi Nippala)
Fanny Määttä ja Kristall hienolla radalla luokan III 90cm voittoon! (kuva Virpi Nippala)

Ratsastajilla vilkas viikonloppu!

Viime viikonlopun aikana nähtiin menestystä niin kotikentällä kuin sen ulkopuolella molemmissa lajeissa. Lauantaina Hankoniemen Ratsastajien joukkue osallistui Billnäsissä järjestettyihin Etelä-Suomen aluemestaruuksiin ja sunnuntaina oli estekilpailut 1-tasolla kotikentällä. Lisäksi Ypäjällä järjestettiin koko viikonlopun kestävät kilpailut.

Ratsastuskoululla järjestettiin sunnuntaina 1-tason esteratsastuskilpailut. Kilpailuissa myös ratkesi kuka on tämän vuoden Anton Cupin voittaja. Ensimmäisenä luokkana ratsastettiin luokka jonka estekorkeus vaihteli 50/60cm välillä. Luokkaan lähti neljä ratsastajaa joista kaksi sijoittui. Ensimmäisen sijan tässä luokassa nappasi Frida Heinonen (Aktian Oliver, HunR) ja toiselle sijalle Annika Grönroos (Molstabergs Colombine, HunR)

Toinen luokka oli korkeudeltaan 80cm. Samalla tämä luokka oli Anton Cupin 2. osakilpailu. Luokassa Anton Cupiin osallistuvat ponit hyppäsivät estekorkeudella 70cm ja hevoset korkeudella 80cm. Luokkaan osallistui 14 ratsukkoa, joista kuusi oli mukana cupissa. Ratsastajat pistivät parastaan ja tekivät hienoja suorituksia. Sijoitukset ratkesivat kellon kanssa, ja nopeimman 0-0 tuloksen ratsasti Maria Sandberg (Chakuna Makata, GoS). Toiselle sijalle ratsasti Vanessa Nippala (Erne Valley Midir, HunR), kolmannelle sijalle Johanna Kemppainen (Bonadea, HunR) ja neljännelle sijalle Ida Repo (Zidamanta Velvet, HunR).

Anton Cupin voiton vei tänä vuonna Eerika Veikkolainen ratsastuskoulunponilla Vipperillä.

Viimeinen ratsastettava luokka oli estekorkeudeltaan 90cm. Tämän luokan voittoon ainoalla tupla nollalla ratsasti Fanny Määttä ja Kristall Hankoniemen Ratsastajista.

Ypäjällä kilpailtiin myös esteillä!

Pinja Varsanpää oli Ypäjällä kisareissulla kahden hevosen voimin. Perjantaina mukaan tarttui sijoitukset Elextrix Toltien kanssa, 100cm luokassa 7.sija ja 110cm luokassa 5.sija.

Billnäsissä joukkue sijoittui neljänsiksi!

Hankoniemen Ratsastajien joukkue otti osaa Billnäsissä järjestettäviin Etelä-Suomen aluemestaruuksiin kouluratsastuksessa.Joukkueeseen kuuluivat Janina Laine & Rihanna, Sini Pellikka & Eslija sekä Emilia Hellman & Zidamanta Velvet, joukkueen johtajana toimi Camilla Laine. Joukkueen jäsenet keräsivät pisteitä omissa luokissaan ja lopputulokseksi laskettiin heidän yhteisprosentti. HunR joukkueen prosentit olivat 193,853, joka oikeutti 4.sijaan 16 joukkueen joukosta!

Janina ratsasti myös oman luokkansa voittoon hienolla 68,750%-tuloksella!

Onnea kaikille hienosta tuloksista!

Ratsastuskoululla järjestetään 1-tason kouluratsastuskilpailut su. 6.10.2019 klo. 11.00 alkaen. Tervetuloa seuraamaan kilpailuita!