Anton cup starttasi kouluratsastuksessa sunnuntaina

9.9.2019

Ida ja Manta, Helppo A
(Kuva Virpi Nippala)
Ida ja Manta, Helppo A (Kuva Virpi Nippala)
Johanna ja Riku Helpossa B:ssä
(kuva Virpi Nippala)
Johanna ja Riku Helpossa B:ssä (kuva Virpi Nippala)
Palkintojenjako luokassa I HeC Kiia ja Manta, Eva ja Ylläri sekä Vanessa Nippla
(kuva: Virpi Nippala)
Palkintojenjako luokassa I HeC Kiia ja Manta, Eva ja Ylläri sekä Vanessa Nippla (kuva: Virpi Nippala)

Anton Cupin ensimmäinen osakilpailu ratsastettiin sunnuntaina

Sunnuntaina 8.9.2019 järjestettiin Hangossa 1-tason kouluratsastuskilpailut. Sateisesta säästä riippumatta saatiin kilpailupäivä vietyä läpi hyvillä mielin ja suhteellisen kuivin vaattein. Kilpailuissa ratsastettiin myös Anton Cupin ensimmäinen osakilpailu. ”Anton Cup”- kiertopalkinto on tuntiponina toimineen Anton-ponin muistolle järjestettävä kilpailu, jossa kilpaillaan molemmissa lajeissa sekä koulu- että esteratsastuksessa. Sunnuntaina Anton Cupin avauskilpailu käytiin tasolla Helppo C. Tuomariksi kilpailuihin oli saapunut Ira Aaltonen.

Ensimmäinen ratsastettava luokka oli Helppo C:2000, ja tämä oli myös Hankoniemen Ratsastajia edustavien ratsukoiden kesken Anton Cup 1.osakilpailu. Luokkaan osallistui 11 ratsukkoa. Eniten pisteitä keräsi järjestävää seuraa edustava ratsukko Kiia Lönnqvist Zidamanta Velvetillä. Ratsukon tulos oli 65% maksimipisteistä. Toiselle sijalle ratsasti Eva Salonen (Karhen Yllätys, HunR) keräten 64,545%. Kolmannelle sijalle prosentein 63,864 ratsasti Vanessa Nippala (Oliver VI, HunR).

Toinen ratsastettava luokka oli Helppo B:3 2009 joka oli hieman vaativampi tasoltaan kuin ensimmäinen luokka. Luokassa Billnäsin Ratsastajat veivät sijoitukset nimiinsä. Luokan voittoon ratsasti Lydia Lydecken (Letyreos Angel, BR), prosentteja ratsukolle kertyi 67,727. Toiselle sijalle ratsasti Minea Kallinen (Noninus I-10 Medina, BR) saaden 66,136%.

Päivän kolmas luokka oli tasoltaan helppo A. Luokan ohjelmaksi oli valikoitunut FEI:n CCI/CIC* A:n kenttäkilp.ohjelma. Luokkaan osallistui 3 ratsukkoa ja luokan voittoon ratsasti Linn Stenroos (Peking’s As, V-NR) prosentein 63,478. Onnea kaikille voittajille ja sijoittuneille!

Anton Cup jatkuu parin viikon päästä ratsastettavassa osakilpailussa esteratsastuksessa. Samassa selviää kuka on vuoden 2019 Anton Cupin voittaja! Tervetuloa seuraamaan kilpailuita ratsastuskoululle sunnuntaina 22.09.2019 klo.11.00 alkaen.