Syksyn ensimmäiset estekilpailut kotikentällä!

2.9.2019

Ratsastuskoululla ratsastettiin syksyn ensimmäiset estekilpailut

Lauantaina 31.8. ratsastettiin Hangossa ratsastuskoululla syksyn ensimmäiset 1-tason esteratsastuskilpailut. Kilpailupäivänä ratsastettiin kolme luokkaa, estekorkeudet vaihtelivat 50cm - 90 cm välillä. Hyvä sää veti yleisöä mukavissamäärin paikalle ja suorituksia kentällä nähtiin kolmisenkymmentä.

Ensimmäinen ratsastettava luokka oli Luokka I 50/60cm. Luokka oli samalla Hankoniemen Ratsastajia edustavien junioreiden kesken kilpailu ”Junior Rider”- kiertopalkinnosta. Luokassa nähtiin monia hienoja suorituksia ja voittoa tästä luokasta sai juhlia Perniön Ratsastajia edustava ratsukko Nelia Koivisto ja Perran Verticia. He suorittivat ratansa virheittä, uusinnan aikaan 33,03. Toiseksi sijoittui Sofia Salmi (Perran Mimosa, Perniön Ratsastajat) ja kolmanneksi sijoittui Mimosa Nippala (Molstabergs Colombine, Hankoniemen Ratsastajat). Mimosa ratsasti myös Junior Rider kiertopalkinnon voittoon!

Toinen ratsastettava luokka oli estekorkeudeltaan 70/80cm. Luokkaan osallistui 15 ratsukkoa, joista neljä sijoittui. Sijat jaettiin ”tuplanollien” kesken eli ratsukot suorittivat molemmat radan vaiheet virheittä ja aika määräsi sijoituksen. Luokan voittoon ratsasti Sara Pulkkinen (Rianja, Ghost Riders), toiseksi sijoittui Matilda Berglund (Kristall, HunR), kolmannelle sijalle Kiia Lönnqvist (Zidamanta Velvet, HunR) ja neljännelle sijalle Janika Hagström (Perran Morticia, Perniön Ratsastajat).

Päivän viimeinen luokka ratsastettiin estekorkeudella 90cm. Tämän luokan voittoon ratsasti Heidi Sjöblom (Splinters Kazelgia, Väst-Nylands Ryttare) ennen seurakaveriaan Linnéa Ingmania (Sävel-Saittara, Väst-Nylands Ryttare).

Menestystä Ypäjällä 2-tason estekilpailuissa

Pinja Varsanpää kävi perjantaina ahkeroimassa neljän radan verran Ypäjällä järjestetyissä 2-tason esteratsastuskilpailuissa. Molempien hevosten kanssa tehtiin hyvää tulosta ja Pinja nappasikin sijoituksen 100cm esteillä. Sijoitus tuli hevosella Elextrix Toltien ja he sijoittuivat viidensiksi. Onnea sijoituksesta!

Seuraavan kerran Hangossa kilpaillaan kouluratsastuksessa sunnuntaina 08.09.2019 klo. 11.00 alkaen. Tervetuloa seuraamaan kilpailuita!