Hankoniemen Ratsastajat Hanko-Raasepori kouluratsastus joukkuekilpailun voittoon

26.8.2019

Lauantaina kilpailtiin Snappertunassa Brobyn tallilla Hanko-Raasepori kouluratsastuksen joukkuekilpailu joka on kolmen länsi-uusmaalaisen ratsastus seuran, Hankoniemen Ratsastajien, Billnäsin Ratsastajien ja Väst-Nylands Ryttaren, välinen kisa. Viime vuonna Billnäsin Ratsastajat ratsastivat kouluratsastus joukkuekisan voittoon. Sama kilpailuhan kilpailtiin keväällä esteratsastuksessa ja silloin Hankoniemen Ratsastajat vei voiton jo toistamiseen.

Kilpailussa oli kolme luokkaa ja jokaiseen luokkaan seura on nimennyt oman ratsukon. Kaikista luokista lasketaan joukkueen prosentit yhteen ja luonnollisesti korkeimman tuloksen saanut seura on voittaja. Hankolaisratsukoista jokainen suoriutui  erittäin hyvin. Vanessa Nippala osallistui Oliverilla helppo C luokkaan saaden tulokseksi 64,391% jolla hän sijoittui luokassa kolmanneksi, helppo B luokassa Ida Repo teki Zidamanta Velvetillä tuloksen 67,273% ollen myös kolmas tässä luokassa. Päivän vaikeimpaan helppo A luokkaan hankolaisjoukkueen jäsen oli Julia Holmström Cuba Librellä, hänen tuloksensa oli 67,759% ja se oikeutti luokassa toiseen sijaan. Kun päivän päätteeksi kaikkien joukkueiden prosentit laskettiin yhteen voittaja joukkueeksi palkittiin Hangon joukkue selkeällä voitto tuloksella 199,123% toiseksi sijoittunut Billnäsin Ratsastajien tulos oli184,648% ja Väst-Nylands Ryttare sai tyytyä kolmanteen sijaan.

Sunnuntaina samassa paikassa kilpailtiin 1-tason esteratsastuskilpailut ja ilon aihetta Hankoniemen ratsastajille toi tällä kertaa Johanna Kemppaisen luokka voitto 80 cm:n esteillä, ratsunaan hänellä oli Bonadea.

Tampereen 3-tason kisoissa nähtiin Janina Laine Rihannalla Medium Champion Cupin finaalissa. Finaaliin pääsi viisi koko sarjan parasta ratsukkoa. Janinahan oli kerännyt osakilpailussa eniten pisteitä.  Finaali oli erittäin tasaväkinen ja kaikkien ratsukoiden tulos oli 1,5% sisällä toisistaan. Janinan hieno 65,784 % tulos riitti finaalin neljänteen sijaan.