Hanko-Raasepori cup 2019 käynnistyi Hangossa!

27.5.2019

Hanko-Raasepori cup starttasi ratsastuskoululla

Viime vuonna aloitettiin Hanko-Raasepori Cup johon osallistuu kolme seuraa tältä alueelta Hankoniemen Ratsastajat, Billnäsin Ratsastajat ja Väst-Nylands Ryttare. Nämä kolme seuraa pitävät jokainen yhden osakilpailun tahoillaan ja tänä vuonna ensimmäinen osakilpailu ratsastettiin Hankoniemen Ratsastajien ratsastuskoululla sunnuntaina 26. toukokuuta.

Luokkia estekilpailuissa järjestettiin neljä. Ensimmäinen luokka oli korkeudeltaan 60cm. Tämä luokka oli ratsastuskoulun uusimman tulokkaan heiniä, sillä Vipper (tutummin Veeti) otti luokassa tuplavoiton ratsastajiensa kanssa. Ensimmäiselle sijalle ratsasti siis Cornelia van Kasteel (Vipper, Hankoniemen Ratsastajat) ja toiselle sijalle Frida Heinonen niin ikään Veetin kanssa.

Toinen ratsastettava luokka oli korkeudeltaan 70cm. Tämä luokka oli osa Hanko-Raasepori cuppia, ja joukkueet olivat ennalta ilmoittaneet ketkä ratsukot osallistuvat mihinkin kategoriaan. Ratsukoiden sijoituksien perusteella joukkueet keräsivät pisteitä cupissa. Billnäsin ratsastajat nappasivat itselleen sijat yksi ja kaksi, sillä luokkavoittoon ratsasti Ines Latvala (Veenus, BR). Toiselle sijalle Alva Grönholm (Akord, BR) ja kolmannelle sijalle Eva-Maria Nyman (Royal Charme, Väst-Nylands Ryttare)

Kolmas luokka käytiin 80cm korkeudella. Luokan sponsorina toimi Mainosprint. Luokassa voittoon ratsasti Hankoniemen Ratsastajien joukkueeseen kuuluva Johanna Kemppainen (Bonadea) napaten samalla pisteet kotiin tästä kategoriasta. Jaetulle toiselle sijalle ratsastivat Stella Sjöblom (La Karadhras SE ox, V-NR) ja Emilia Toivola (Velyké, V-NR) ja neljännelle sijalle Fanny Määttä (Kristall, HunR).

Päivän viimeinen ja ratkaiseva luokka cupin suhteen käytiin tasolla 90cm, Prix de Benitec. Luokkaan lähdettiin tasapistein joukkueiden kesken. Ratkaisua saatiin odottaa ihan viimeiseen asti, sillä luokan viimeisenä ratsastanut ratsukko kuului vielä HunRin joukkueeseen. Erica Hellman (Gouvernante van de Donkhoeve) piti hermonsa kurissa ja ratsasti luokkavoittoon varmistamalla samalla että pisteet ropisivat kotijoukkueen pottiin. Toiseksi luokassa sijoittui Cassandra Randström (Colonel Cooper, V-NR).

Hanko-Raasepori cupin ensimmäisen osakilpailun voitto tuli siis kotijoukkueelle Hankoon! Onnea koko joukkueelle. Seuraava osakilpailu ratsastetaan jo heti tällä viikolla helatorstaina Billnäsissä. Cupin säännöt voi kätevästi tarkistaa ratsastuskoulun nettisivuilta www.hunr.org. Kiitos kilpailuissa yhteystyössä oleille sponsoreille, Mainosprintille, Benitecille, Happy Flowerille sekä Helsinki International Horse Showlle!

Sijoituksia napattiin jälleen Turussa ja Korpikylässä

Janina Laine sijoittui Rihanna-ratsullaan lauantaina 25.toukokuuta järjestetyissä kilpailussa Turussa toiselle sijalle Vaativan B:n luokassa. Prosentteja ratsukko keräsi 67,750%.

Ulrika Hämäläinen ratsasti luokkavoittoon Korpikylässä Prinzessin Palila-ponilla 100cm korkuisilla esteillä. Ratsukko osallistui samassa kisassa myös luokkaan jonka estekorkeus oli 110cm, tässä luokassa ratsukko sai yhden puomin joka kerrytti saldoksi 4 virhepistettä.

Onnea hienosta suorituksista!