Kotikentällä kisattu este- ja kouluratsastuksessa

6.5.2019

Matilda ja Risto nappasivat toisen sijan estekilpailuissa (kuva Virpi Nippala)
Minna ja Late 2.sija Helppo B K.N. Special  (kuva Virpi Nippala)
Minna ja Late 2.sija Helppo B K.N. Special (kuva Virpi Nippala)

Jännittäviä hetkiä ratsastuskoululla este- ja koulukilpailuiden parissa

Huhtikuun lopulla järjestettiin kotikentällä 1-tason esteratsastuskilpailut. Luokkia oli kolme ja ensimmäinen luokka oli estekorkeudeltaan 60/70cm. Ratsastajat saivat ennalta päättää kummalla korkeudella suorittavat luokkansa. Lähtöjä luokassa oli kymmenen. Luokan voitti Väst-Nylands Ryttaren Linnea Ingman (Sävel-Saittara) suorittaen ratansa virheittä sekä uusinnan nopeimmalla ajalla. Toiseksi sijoittui Matilda Berglund (Kristall, Hankoniemen Ratsastajat) ja kolmanneksi Janette Westerlund (Riikuri, Hankoniemen Ratsastajat)

Toinen ratsastettava luokka oli estekorkeudeltaan 80cm. Tämä luokka oli samalla järjestävän seuran juniori jäsenten kesken kilpailu Prix de Tabell-kiertopalkinnosta. Luokassa nähtiin kuusi starttia, ja näistä kaksi ratsukkoa ratsastivat maaliin virheittä. Sijoitukset määräytyivät siis uusinnan ajan mukaan. Nopeimpana maaliin ratsasti Johanna Kemppainen (Bonadea, Hankoniemen Ratsastajat) ja lunasti itselleen luokkavoiton. Toiseksi luokassa sijoittui Sara Pulkkinen (Rianja, Ghost Riders). Prix de Tabell-kiertopalkinnon voitti itselleen Pinja Sandin ja Gropin Kotell.

Päivän viimeiseen luokkaan esteet nostettiin 90cm korkeuteen. Luokassa nähtiin yksi ”tuplanolla” ja tällä suorituksella Erica Hellman (Gouvernante van de Donkhoeve, Hankoniemen Ratsastajat) varmisti itselleen luokassa voiton. Toiseksi tässä luokassa sijoittui Pinja Sandin (Gropin Kotell)

Sunnuntaina 5.toukokuuta ratsastuskoululla järjestettiin kouluratsastuskilpailut 1-tasolla. Tuomariksi kilpailuihin oli saapunut Maria Wennerstrand.

Luokkia järjestettiin kolme.

Ensimmäinen luokka joka päivän aikana ratsastettiin oli Helppo C:2 2000. Tässä luokassa eniten prosentteja keräsi Vanessa Nippala (Aktian Oliver, Hankoniemen Ratsastajat) saaden 63,864%. Toiseksi luokassa ratsasti Pinja Sandin (Gropin Kotell, Hankoniemen Ratsastajat), prosentteja tälle ratsukolle kertyi 60,909%.

Toinen luokka käytiin tasolla Helppo B. Ohjelmaksi oli valikoitunut Helpon Bn ohjelma K.N. Special. Tämän luokan voitti Miina Lähdeniemi (Gulliver III, Hankoniemen Ratsastajat), prosentteja ratsukko keräsi 65,800%. Luokassa toiseksi sijoittui Minna Oinonen (Lucky Luke II, Hankoniemen Ratsastaja) prosenteilla 64,00%.

Seuraavan kerran ratsastuskoululla kilpaillaan sunnuntaina 26.5 esteratsastuskilpailuiden muodossa. Tiedossa on jännittävä kilpailu sillä tämä kilpailu on Hanko-Raasepori cupin ensimmäinen osakilpailu! Tervetuloa kannustamaan oma suosikkijoukkue osakilpailun voittoon!

Hämäläinen ja Laine sijoilla lajeissaan

Perjantai 26. huhtikuuta Ulrika Hämäläinen nappasi toisen sijan Prinzessin Palila- ponilla Stable Novassa järjestetyissä 2-tason estekilpailuissa. Estekorkeus luokassa oli 110cm.

Sunnuntaina 28.huhtikuuta Janina Laine osallistui Rihanna-hevosellaan Ypäjän Hevosopistolla järjestettyihin kouluratsastuskilpailuihin. Ratsukko nappasi seitsemännen sijan Vaativan B:n luokassa hienolla 65,125% tuloksella.