Koulukisoissa ennätysmäärä lähtijöitä!

15.4.2019

Taitava parivaljakko Ida Repo ja Zidamanta Velvet
(kuva: Pirjo Nyman )
Taitava parivaljakko Ida Repo ja Zidamanta Velvet (kuva: Pirjo Nyman )

Ratsastuskoululla vipinää sunnuntain kouluratsastuskilpailuissa!

Sunnuntaina 14. huhtikuuta ratsastuskoululla järjestettiin kouluratsastuskilpailut 1-tasolla. Kilpailuun oli ilmottautunut ennätykselliset 32 ratsukkoa! Nopeasti tallin parkkipaikka oli täynnä hevosia ja trailereita.

Ensimmäiseen luokkaan oli ilmottautunut 18 ratsukkoa. Luokan ohjelmaksi oli valikoitunut Helppo C, E.B Special 2015. Tämä luokka oli myös järjestävän seuran juniori jäsenten kesken kilpailu Prix de Cuba Calle- kiertopalkinnosta. Kilpailuiden tuomarina toimi Irene Valo. Luokan korkeimmat pisteet itselleen nappasi Natalie Kesküla (Late Night, Billnäsin Ratsastajat) keräten 66.429% maksimipisteistä. Toiselle sijalle 65,00%:lla ratsasti Ronja Holmström (Manakes,Väst-Nylands Ryttare), kolmas sija Alma Björklundille (Akord, Billnäsin Ratsastajat) prosentein 64,762 %, neljäs sija Kiia Lönnqvist 64,524% (Zidamanta Velvet , Hankoniemen Ratsastajat) ja viides sijoittunut ratsukko oli Roy Löfhjelm (Twisthoeve’s Isa, Väst-Nylands Ryttare) 63,810%. Kiertopalkinnon tänä vuonna voitti Emmi Kekkonen ratsunaan Hillside Tintalle.

Toinen ratsastettava luokka oli tasoltaan Helppo B. Ohjelmaksi oli valittu Helppo:3 2019. Jälleen tässä luokassa Natalie Kesküla (Late Night) teki nappisuorituksen ja keräsi kermat kakun päältä. Tämän ratsukon suoritus palkittiin ykkös sijalla ja prosentteja heille kertyi 65,909%. Toinen sija jaettin kahden ratsukon kesken, sillä he keräsivät saman määrä prosentteja, eli 63,636%. Nämä ratsukot olivat Kristina Gardberg (Billnäs Oliver, Billnäsin ratsastajat) ja Miina Lähdeniemi (Gulliver III, Hankoniemen Ratsastajat). Luokassa starttasi yhteensä kymmenen ratsukkoa.

Päivän viimeinen luokka oli Helppo A, ja ohjelmana Helppo A Kenttäkilpailuohjelma no.6. Tähän luokkaan oli ilmottautunut neljä ratsukkoa. Kotikentällä taitojaan näyttivät Ida Repo ratsunaan Zidamanta Velvet, joka toimii arkena ratsastuskoulun tuntihevosena. Ida ja Manta keräsivät yhteensä 62,708% ja tällä tuloksella veivät luokassa voiton. Toiseksi ratsasti Kristina Gardberg (Billnäs Oliver) keräten 60,208%.

Tulokset löytyvät kokonaisuudessaan seuran nettisivuilta osoitteesta www.hunr.org

Onnistumisia estekilpailuissa Salossa

Hankoniemen Ratsastajia edustava ratsukko Pinja Sandin ja Gropin Kotel osallistuivat Salossa järjestettyihin esteratsastuskilpailuihin 1-tasolla. 60/70cm korkuisilla esteillä he tekivät puhtaan suorituksen ja toivat ruusukkeen kotiin tuomisiksi. Ratsukko osallistui myös luokkaan jonka korkeus oli 85cm, tässä luokassa tulos oli 0-4vp, mutta ratsukko oli hyvin tyytyväinen suoritukseensa.

Onnea kaikille sijoittuneille!