Kausi avattu kotiradoilla!

24.2.2019

KILPAILUKAUDEN AVAUS RATSASTUSKOULULLA

Sunnuntaina 24. helmikuuta avattiin ratsastuskoululla kilpailukausi 1-tason esteratsastuskilpailuilla. Päivän aikana järjestettiin kolme luokkaa erikorkeuksilla. Kilpailuihin oli saapunut mukavissa määrin myös kannustusjoukkoja katsomoon.

Päivän ensimmäinen luokka käytiin korkeuksilla 50/60cm. Ratsukot saivat päättää kummalla korkeudella luokan haluvat suorittaa. Luokan arvosteluna käytettiin arvostelua A.1.0, joka tarkoittaa sitä että kaikki pienimmän virhepistemäärän saavuttaneet ratsukot ovat samanvertaisia. Luokassa nähtiin kolme virhepisteetöntä suoritusta ja nämä ratsukot palkittiin ruusukkein. Ruusukkeet kotiin viemisiksi saivat; Jessica Weber (Jokiniityn Jatsi, Väst-Nylands Ryttare), Cornelia van Kasteel (Riikuri, Hankoniemen Ratsastajat) ja Vanessa Nippala (Sture J, Hankoniemen Ratsastajat).

Toiseen luokkaan estekorkeutta lisättiin (70cm) ja rataa muutettiin hieman haastavammaksi. Tähän luokkaan osallistui yhteensä neljä ratsukkoa. Myös arvostelu muuttui tässä luokassa ja sijoituksen määräsi kerätyt virhepisteet ja aika, tavoitteena oli tietenkin suorittaa rata virheittä ja nopeimpaan aikaan. Luokan voittoon ratsasti Väst-Nylands Ryttaren Linnea Ingman (Sävel-Saittara), tämän ratsukon tulokseksi kirjattiin tuplanolla, aikaan 21,72s. Toiseksi luokassa sijottui Pinja Sandin (Gropin Kotel, Hankoniemen Ratsastajat), tämä ratsukko suoritti ratansa myös virheettömästi ajalla 25,68s.

Päivän kolmas ja viimeinen luokka käytiin estekorkeudella 80cm. Tässä luokassa oli nopeus valttia ja tarkkaa ratsastusta tuli tehdä mikäli halusi sijoille yltää. Luokassa viimeisenä startannut Johanna Kemppainen (Bonadea, Hankoniemen Ratsastajat) tiesi mikä on pelin henki ja ratsasti virheettömän suorituksen ja vieden voiton. Toiselle sijalle ratsasti Erica Hellman (Gouvernante van de Donkhoeve, Hankoniemen Ratsastajat) myöskin virheettömällä suorituksella.

Seuraavan kerran kotimaneesissa kilpaillaan sunnuntaina 17.03, jolloin järjestetään 1-tason esteratsastuskilpailut. Lämpimästi tervetuloa seuraamaan kilpailuita!

Onnistumia kotikentän ulkopuolella

Hanko Riding Team on aloittanut jo parisen viikkoa sitten kisakautensa kotikentän ulkopuolella. Ulrika Hämäläinen (Prinzessin Palila) avasi kautensa Stable Novassa Hyvinkäällä lauantaina (23.02.) järjestetyissä estekilpailuissa. Kauden avaus onnistui mitä mainioiten sillä ratsukko aloitti kautensa luokkavoitolla 100cm korkuisilla esteillä. Ratsukko osallistui myös 110cm:n luokkaa, jossa tulos oli tuplanolla, mutta aika ei riittänyt sijoituksiin asti. Hieno aloitus kaudella, Onnea!

Kotikisojen tulokset löydät "kilpailut ja tapahtumat"- osiosta.