Sunnuntaina 23.9. kisattiin kotikentällä 1-tason estekilpailut

23.9.2018

Ratsastuskoululla kisattiin esteratsastuksessa

Sunnuntaina 23. Syyskuuta järjestettiin ratsastuskoululla 1-tason esteratsastuskilpailut. Kilpailuissa pääatiin näkemään kolme eri luokkaa korkeuksien vaihdellessa  60cm ja 90cm välillä. Myös yleisö oli löytänyt paikalle vaikka tuuli hieman katsomossa ujersikin.

Ensimmäisessä luokassa ratsastajat saivat valita kummalla korkeudella (60cm tai 70cm) he ratansa suorittivat. Tähän luokkaan oli ilmottautunut 13 ratsukkoa. Luokassa nähtiin paljon  hyviä virheettömiä suorituksia, joten ajalla oli iso rooli mikäli sijoille halusi. Nopeimman ajan tässä luokassa ratsasti Perniön Ratsastajia edustava Maria Salminen Perran Dancing Queen-ponilla. Toisen ja kolmannen sijan nappasi ratsastuskoululla tuntiponina toimiva Sture J, ratsastajinaan Vanessa Nippala ja Frida Heinonen. Neljännelle sijalle ratsasti Kiia Lönnqvist  (Zidamanta Velvet).

Toinen luokka kilpailtiin estekorkeudella 80cm ja tämä luokka oli samalla Hankoniemen Ratsastajien jäsenten kesken  Anton Cupin toinen osakilpailu.  Heti luokan alkuun Maria Salminen kellotti niin kovan ajan ettei muilla osallistujilla ollut tähän sanomista. Joten ensimmäisellä sijalla palkintojenjaossa nähtiin myös ykkösluokkassa voiton napannut ratsukko: Maria Salminen ja Perran Dancing Queen. Väst-Nylands Ryttaren Linn Stenroos (Pekin’s As) oli  lähimpänä voittajan aikaa ja nappasi  toisen sijan.Kolmannelle sijalle ratsasti Laura Alanen (Perran King of Heroes, Perniön Ratsastajat ry.) tuplanolla tuloksella. Vaikkei HunR edustusta palkintojenjaossa nähtykkään sai Johanna Kemppainen pujottaa sini-valkoisen ruusukkeen Bonadean suitsiin merkiksi tämän vuoden Anton Cupin voitosta!

Päivän kolmas ja viimeinen luokka käytiin 90cm korkuisilla esteillä. Palkintojenjakoon saatiin kutsua jo kertaalleen sijoilla olleet ratsukot. Ensimmäiselle sijalle ratsasti Linn Stenroos (Peking’s As, Väst-Nylands Ryttare Rf.) ja toiselle sijalle Laura Alanen (Perran King of Heroes, Perniön Ratsastajat ry.), molemmat ratsukot suorittivat ratansa virheittä.

Seuraavan kerran ratsastuskoululla kilpaillaan sunnuntaina 7.10. (klo.11.00 alkaen) 1-tason kouluratsastuskilpailuiden merkeissä. Yleisö on lämpimästi tervetullut seuraamaan kilpailuita!

Janina Laine kävi sunnuntaina Porvoossa, Porvoon Mustagin järjestämissä 2-tason kilpailuissa hevosellaan Rihannalla. He ratsastivat siellä ensimmäisen yhteisen Vaativan A:n luokan prosentein 64,357%. Hienolla tuloksella he olivat luokassa neljänsiä, ja harmillisesti jäivät juuri ensimmäisiksi ei sijoittuneiksi.