Syksyn ensimmäiset estekilpailut kotikentällä ja hyviä sijoituksia Salon syyskilvassa

26.8.2018

Junor Rider kiertopalkinnon voittanut parivaljakko Frida Heinonen ja Sture J (kuva Virpi Nippala)

Syksyn ensimmäiset kilpailut ratsastettiin kotikentällä sunnuntaina

Hevoset palasivat parisen viikkoa sitten kesälomalta takaisin tavalliseen arkeen kun ratsastuskoululla aloitettiin syyskausi. Sunnuntaina 26.8. aloitettiin myös kilpailutoiminta kotikentällä kun ratsastettiin 1-tason esteratsastuskilpailut. Osallistujamäärä jäi pieneksi ja  syksyn ensimmäiset kisat aloitettiin kahden luokan voimin.

Ensimmäinen luokka ratsastettiin estekorkeudella 60/70cm, samalla tämä luokka oli Hankoniemen Ratsastajien junioreiden kesken kilpailu Junior Rider- kiertopalkinnosta. Luokkaan osallistui 10 ratsukkoa. Näiden ratsukoiden joukosta nopeimman ja virhepisteettömän suorituksen ratsasti Eva-Maria Nyman (Royal Charme, Väst-Nylands Ryttare rf.) . Toiseksi niinikään virheettömällä suorituksella ylsi Elin Grüne (Oslas, Väst-Nylands Ryttare rf.) ja kolmannen sijan vei järjestävää seuraa edustava Frida Heinonen (Sture J). Sijoituksellaan Frida myös nappasi Junior Rider- kiertopalkinnon nimiinsä!

Toinen luokka oli estekorkeudeltaan 80cm. Tässä luokassa ei nähty yhtään 0-tulosta, joten sijoitukset ratkaistiin ajan perusteella. Nopeimman 4 virhepisteen tuloksen ratsasti Johanna Kemppainen (Bonadea, HunR) aikaan 52,85. Toiselle sijalle ratsasti jo kertaalleen palkintojenjaossa vieraillut Eva-Maria Nyman (Royal Charme, V-NR) parin sekunnin aikaerolla voittajaan.

Hankolaiset nappasivat hyviä sijoituksia Salossa

Hankolaisedustusta nähtiin myös viikonloppuna Ratsastus- ja Valmennuskeskus Tehon Salossa järjestetyissä syyskilvassa.

Lauantaina 90cm esteillä 2-tasolla Ulrika Hämäläinen (Prinzessin Palila) neljännen sijan nimiinsä ratsastaen virheettömän suorituksen.  Myös Pinja Varsanpää (Secret Diamond Zareefa) teki samassa luokassa nappisuorituksen sijoittuen viidennelle sijalle. Luokan voittoon ratsasti Kaarinan kenttäratsastajia edustava Peppi Salo (Florian).

Sunnuntaina estekorkeudet nousivat ja jälleen Hankolaiset ratsastivat hyviä suorituksia. Estekorkeuden ollessa 100cm, ratsasti Janina Laine (Rastrelli) 0-0 tuloksen napaten luokassa toisen sijan. Ulrika Hämäläinen (Prinzezzin Palila) jatkoi tasaista suorittamistaan ja nähtiin myös sunnuntaina palkintojenjaossa kolmannella sijalla samassa luokassa Janinan kanssa.  Ensimmäiselle sijalle ratsasti Hubertusseuran Emma Hietaranta (Zadinus).

Onnea kaikille sijoittuneille ratsukoille!