Ulkokausi aloitettu kotikentällä!

16.4.2018

Ratsastuskoululla päästiin aloittamaan ulkokausi ja samalla ratsastettiin ensimmäiset koulukilpailut tälle vuodelle viime sunnuntaina. Alunperin kilpailut olivat merkattu kalenteriin jo viikkoa aikaisemmaksi, mutta kevään viivästymisen takia päätettiin nämä kilpailut siirtää myöhempään ajankohtaan.  Ja tämähän kannatti, kenttä oli huippukunnossa!

Koulukisakauden ensimmäiseksi luokaksi oli valittu Helppo C:2 2000, tämä luokka oli samalla myös Hankoniemen Ratsastajia edustavien juonioriratsukoiden kesken kilpailu Prix de Cuba Calle-kiertopalkinnosta. Luokan palkintojenjakoon kärjessä sai astella Vanessa Nippala (Aktian Oliver) tuloksella 147pistettä ja 66,818%. Toiselle sijalle ratsasti Frida Heinonen (Sture J) keräten 140 pistettä ja 63,636%. Luokkavoiton lisäksi Vanessa nappasi kiertopalkinnon koristamaan hyllyään!

Seuraava luokka käytiin tasolla Helppo B. Tässä luokassa suoritettiin Helppo B:3 2009 rata. Eniten pisteitä tässä luokassa keräsi Miina Lähdeniemi (Cuba Libre) saaden 138,5p. ja 62,955%. Toiselle sijalle ratsasti Kia Enberg (Sture J) tuloksella 137,5p. ja 62,500%.

Päivän kolmannessa ja viimeisessä luokassa noustiin Helpon A:tasolle.  Sujuvalla ja tasaisella radalla Saara Kauppila (Aktian Oliver) ratsasti pisteet kotiin keräten 184pistettä ja 63,621%.

Seuraavan kerran kotikentällä kilpaillaan esteratsastuksessa sunnuntaina 29.4. (klo. 11.00 alkaen) jolloin on luvassa Hanko-Raasepori Cup:in toinen osakilpailu. Lämpimästi tervetuloa kannustamaan kaikkia joukkueita!

Hanko Riding Team nappasi hienoja sijoituksia Lohjalla lauantaina 14.4.

Lauantaina Lohjalla ratsastettiin 1-tason esteratsastuskilpailut. Hankolaisratsukot ratsastivat hienoja suorituksia ja menestys oli myös sen mukaista. Luokan 85cm voittoon ratsasti Ghost Riders ry:n  Maria Sandberg (Eros) ratsastaen virheettömän suorituksen. Myös Hankoniemen Ratsastajien Janina Laine (Rastrelli) suoritti ratansa virheettömästi ja nappasi tästä luokasta kolmannen sijan.

Janina nähtiin vielä toistamiseen palkintojenjaossa 95cm luokassa, jossa hän pisti sijoituksen paremmaksi ja täräytti luokan voittoon!

Onnea kaikille viikonlopun aikana sijoituksia keränneille ratsukoille!