Jännittäviä hetkiä esteiden parissa!

6.10.2017

Jännittäviä hetkiä esteiden parissa

Hangossa kisattiin jälleen esteratsastuksessa lauantaina 30.9. Luokkia ratsastettiin kolme ja päivään mahtui myös Anton Cup- kiertopalkinnon toinen osakilpailu. Järjestävän seuran iloksi mukaan oli saapunut myös rekkalastillinen ratsukoita vierastalleilta lisäämään jännitystä peliin!

Luokka I oli korkeudeltaan 60/70cm. Arvostelumenetelmänä käytettiin arvostelua 367.1, jossa kilpailu käydään kahdessa vaiheessa.  Ensimmäisen vaiheen virheittä ratsastaneet ratsukot jatkavat toiseen vaiheeseen ja tämän vaiheen virhepisteet ja aika määrittävät ratsukoiden sijoitukset. Tässä luokassa ylivoimaisesti nopeimmalla ratsastuksella voiton nappasi Pinja Varsanpää (Stonecastle’s Wild Prince), toiseksi ratsasti Perniön Ratsastajia edustava  Pihla Haafs (Perran Morticia). Kolmannen ja neljännen sijan nappasivat Hankoniemen Ratsastajia edustavat Johanna Kemppainen (Bonadea) ja Ella Kekkonen (Sävel-Saittara).

Toisen luokan korkeus oli 80cm. Suorituksia tällä korkeudella nähtiin yhdeksän. Katsojia pidettiin jännityksessä loppuun asti, sillä johtotulos vaihtui tiuhaan tahtiin. Viimeisenä startannut Maria Sandberg (Eros,South Coast Riders) piti hermonsa loppuun asti ja ratsasti virheittä nopeimman ajan siivittämänä ja vei luokkavoiton nimiinsä. Toiseksi ratsasti Janina Laine (Rastrelli) ja kolmannelle sijalle ratsasti Pihla Haafs (Perran Morticia).

Viimeinen ratsastettava luokka oli estekorkeudeltaan 90cm. Jännitystä tähän luokkaan toi mukanaan Hankoniemen Ratsastajia edustaville ratsukoille se että tämä luokka oli samalla Anton Cupin toinen osakilpailu. Oman seuran kasvatit nähtiinkin edustamassa palkintojenjaossa. Luokan voittoon ratsasti Henna Hauskamaa Elton II-ponilla, toiselle sijalle ratsasti Pinja Varsanpää (Stonecastle’s Wild Prince) ja kolmannen sijan vei Ida Repo (Zidamanta Velvet). Luokkavoiton lisäksi Henna ja Elton nappasivat myös Anton Cupin kokonaisvoiton!

Viime viikonloppuna nähtiin seuran edustusta palkintosijoilla Ypäjällä järjestetyssä Ypäjä Horse Showssa. Samalla Ypäjällä jaettiin viimeiset paikat lokakuussa järjestettävään Helsinki International Horse Shown Amateur Tourille. Pinja Varsanpää (Hillside Tintalle) sekä Ulrika Hämäläinen (Gulliver III) varmistivat paikkansa finaaleissa ja nähdään Helsingissä Jäähallilla lokakuussa! Tsemppiä tytöille ja poneille finaaleihin!

Seuraavan kerran kotikentällä kisataan jo tulevana sunnuntaina 8.10. kun ratsastetaan tämän vuoden viimeiset  kouluratsastuskisat 1-tasolla. Kilpailuihin on yleisöltä vapaa pääsy, tervetuloa katsomoon klo. 11.00 alkaen!