Ratsastajilla tapahtumarikas viikko takana

31.5.2017

Ratsastajilla tapahtumarikas viikko takana Viime viikolla oli ratsastuskoululla vilkas viikko, sillä siellä järjestettiin jopa kolmet kilpailut. Helatorstaina järjestettiin aloitteleville kilpailijoille Miniestekisat, joissa pääsi harjoittelemaan kilpailutoimintaa. Lauantaina taas oli vuorossa Kepparikisat ja viikon kruunasi 1-tason esteratsastuskilpailut. Sunnuntain estekilpailuissa ratsastettiin kolme luokkaa. Ensimmäinen luokka oli korkeudeltaan 60/70cm. Tässä luokassa oli yhteensä 14 lähtijää. Hanna Karvonen (Putter, Väst-Nylands Ryttare rf.) oli tässä luokassa nopein ja vei virheettömällä suorituksellaan luokan voiton. Toisen ja kolmannen sijan vei Hankoniemen Ratsastajia edustava Pinja Varsanpää (Stonecastle´s Wild Prince & Hillside Tintalle) ja neljänneksi sijoittui Maria Sandberg (Eros, South Coast Riders). Toinen ratsastettava luokka oli korkeudeltaan 80cm. Tähän luokkaan osallistui 12 ratsukkoa. Tämäkin luokka oli Hanna Karvosen heiniä ja hän nappasi voiton Putterilla myös tässä luokassa virheettömällä suorituksella. Toiseksi ratsasti Sara Pulkkinen (Rianja) ja kolmannelle sijalle ratsasti Anna Silen (Alexia II, Väst-Nylands Ryttare rf.) Kolmas ja viimeinen luokka käytiin 90cm korkuisilla esteillä. Luokan voittoon ratsasti Emilia Hellman (Lucky Luke II) suorittaen radan virheittä aikaan 34,72s. Toiseksi ratsunsa luotsasi Charlotte Åkerblom (Szejk II, Väst-Nylands Ryttare rf.) Hankolaisedustusta nähtiin myös helatorstaina Kaarinan kenttäratsastajien järjestämissä 1-tason kouluratsastuskilpailuissa kun Satu Mäkelä (Puromaan El Dorado) ratsastivat Helppo C:1 2000 luokan toiselle sijalle. Luokan voitti Oona Elo Ratsastusseura MT-teamista. Ratsastuskoululla siirrytään kesän leireihin ja seuraavan kerran kotikentällä kilpaillaan syksyllä. Esteratsastuksesta pääsee kuitenkin nauttimaan Hangossa kun SeaHorse Week pärähtää käyntiin heinäkuussa! Kilpailuiden tulokset löytyvät ratsastuskoulun nettisivuilta (www.hunr.org) kilpailut ja tapahtumat-osiosta.