Poniratsukot liekeissä kotikentällä

26.4.2016

Sunnuntaina 24. Huhtikuuta kilpailtiin suursuolla ensimmäiset ulkokentällä järjestettävät kilpailut. Jälleen järjestettäviä luokkia ratsastettiin kolme. Luokissa kilpailtiin kiertopalkinnosta sekä jatkopaikoista Powercupin aluekarsintoihin. Luokassa 1 estekorkeus oli valinnainen ja ratsukot saivat valita hyppäsivätkö esteet 60cm tai 70cm korkeudella. Luokan voittoon ratsasti Henna Hauskamaa Elton- ponillaan, suorittaen radan virheettömästi ja nopeimpaan aikaan. Toiseksi ,niinikään virheettömällä suorituksella maaliin ratsasti Matilda Berndtsson (Maisy) ja kolmanneksi Fanny Määttä (Vuko van de Mullegracht). Luokka 2 oli korkeudeltaan 80cm. Tässä luokassa Hankoniemen Ratsastajia edustavat junioriratsastajat kamppailivat sijoitusten lisäksi myös Prix de Tabell- kiertopalkinnosta. Tämän luokan voittajaksi poninsa kiidätti Ulrika Hämäläinen (Gulliver III) virheettömällä suorituksella. Toiselle sijaille ratsasti Emilia Hellman (Stonecastle´s Wild Prince). Vaikka luokkavoitto menikin Ulrikalle, lunasti Emilia kiertopalkinnon itselleen. Prix de Tabell- kiertopalkinnon sääntöjen mukaan ratsukolla ei saisi olla sijoituksia 2-tason kilpailuista ja Ulrika on aloittanut kautensa niin vahvasti että tältä parivaljakolta löytyy takataskusta jo muutama sijoitus tältä tasolta. Luokassa 3 ratsastettiin Powercupin seurakarsinta. Luokan estekorkeus vaihteli 70cm-90cm välillä. Jälleen palkintojenjaossa nähtiin tuttu ratsukko, nimittäin voiton vei tässäkin luokassa Ulrika Gulliver-ponillaan. Toiseksi ratsasti Ratsastusseura Majorania edustava ratsukko Sofia Sinisalmi Jessy-ponilla. Kolmanneksi tässä luokassa suoriutui Pinja Varsanpää (Stonecastele´s Wild Prince). Kaikki ratsukot suorittivat ratansa virheittä. Onnea kaikille voittoon ratsastaneille sekä sijoittuneille ratsukoille! Myös kotikentän ulkopuolella nähtiin Hankolaisratsukoita edustamassa seuraa. Lauantaina ratsastettiin Ratsastuskeskus Ainossa 1-tason esteratsastuskilpailut joista Erika Gröning ja Carmira kävivät plokkaamassa ruusukkeen kotiin tuomisiksi 90cm korkuisilta esteiltä virheettömällä suorituksella. Onnea! Seuraavan kerran Hangossa kilpaillaan kouluratsastuksessa lauantaina 7.5. Lämpimästi tervetuloa seuraamaan kilpailuja!