YSTÄVÄÄ MUISTETTIIN TALLILLA YSTÄVÄNPÄIVÄN ESTEKISOJEN MERKEISSÄ

Laura Mäkelä ja Vuko van de Mullegrcht
Elin Räsänen ja Aktian Oliver
Emilia Hellman ja Lucky Luke

Ystävänpäivä vietettiin Suursuolla tänä vuonna hieman erillaiseen tapaan nimittäin viime sunnuntaina avattiin kisakausi 1-tason estekilpailuilla Hangossa omassa maneesissa. Ratsastuskoululla esteet ja tuomarintorni oltiin varustettu asiaankuuluvalla tavalla unohtamatta buffetin tarjoamia ystävänpäivä herkkuja. Myös yleisöä oli saapunut paikalle mukavasti! Tuttuun tapaan ratsastettavia luokkia oli kolme. Näistä ensimmäisenä ratsastettiin luokka, jonka korkeus vaihteli 60-70cm välillä. Luokkaan osallistui 14 ratsukkoa. Luokka oli niinsanottu ”ruuseke-luokka” joka tarkoittaa sitä että kaikki pienimmän virhepisteen saavuttaneet ratsukot ovat samanvertaisia. Hankolaisratsukoista ruusukkeen nappasivat Hanna Nyström (Zidamanta Velvet) ja Matilda Berndtsson (Maisy). Heidän lisäkseen ruusukkeet kotiin viemiseksi saivat Linn Stenroos (Kangaroo, V-NR), Hanna Henriksson (Gossip Girl, V-NR), Markus Eriksson (Walther von der Vogelweide, V-NR), Linda Rolin (Tortebo Lord So Fine, BR), Mari Kalenius (Tortebo Lord So Fine, BR) ja Neele Knaappinen (Loverass, HCG). Seuraava ratsastettava luokka oli korkeudeltaan 80cm. Myös tähän luokkaan osallistui 14 ratsukkoa. Luokan aikana nähtiin monta virheetöntä ratsastusta ja näin ollen luokan sijoitukset ratkaistiinkin sekunti pelillä. Nopeimpana maaliin tiensä suunnannut ratsukko oli Ulrika Hämäläinen Chabanto- ponillaan. Toiseksi ratsasti Elin Räsänen (Aktian Oliver), kolmanneksi Johanna Kemppainen (Rubina II) ja neljänneksi Emilia Hellman (Stonecastle´s Wild Prince). Kaikki sijoittuneet ratsukot edustavat järjestäjä seuraa. Viimeinen ratsastettava luokka käytiin 90/100cm korkeudella. Tämän luokan voittoon itsensä luotsasi edellisen luokan neljäs Emilia Hellman, mutta tällä kertaa eri ponilla, Lucky Luke II:lla. Toiseksi ratsasti Laura Mäkelä (Vuko v.d. Mullegracht). Molemmat sijoittuneet ratsukot edustavat Hankoniemen Ratsastajia. Kaikki päivän tulokset löytyvät ratsastuskoulun nettisivuilta www.hunr.org. Seuraavan kerran Hangossa kilpaillaan esteratsastuksessa sunnuntaina 6.3. klo. 11 alkaen. Tapahtumaan on vapaa pääsy!