Tallilla kisattiin esteratsastuksessa 18.10

19.10.2015

Ratsatuskoululla aherrettiin esteratsastuksessa sunnuntaina

Viime sunnuntaina (18.10) kilpailtiin ratsastukoulun kentällä esteratsastuksessa. Kilpailuun saapuikin mukavissa määrin osallistujia. Myös hyvä sää veti lehtereille kilpailusta nauttivaa yleisöä.

Ratsastettavia luokkia oli kolme. Ensimmäinen luokka oli korkeudeltaan 60cm/70cm.  Luokassa oli 16 osallistujaa ja luokan voittoon vaadittiin nopea ja ilman virhepisteitä suoritettu rata. Parhaiten tavoitteeseen pääsi Billnäsin Ratsatajia edustava Kristina Garberg (Arokari). Toiseksi ratsasti Charlotte Åkerblom (Maximus, Väst-Nylands Ryttare), kolmannelle sijalle Ulrika Hämäläinen (Chabanto, Tapiolan Ratsastajat) ja neljännelle sijalle ylsi Ines Latvala (Aiva, Billnäsin Ratsastajat). Kaikki sijoittuneet ratsukot ratsastivat radan virheittä ja sijoitukset ratkaistiin sekunti-pelillä.

Toiseksi ratsastettu luokka oli korkeudeltaan 80cm. Jälleen kerran taisto kärkisijoituksista käytiin ponien kesken. Tällä kertaa nopeimpaan ja virheettömään suoritukseen ratsasti Erika Gröning Elton- ponillaan aikaan 30,22s. Toiseksi ratsasti Emilia Hellman (Lucky Luke II, Hankoniemen Ratsastajat) ja kolmannelle sijalle Billnäsin Ratsastajien Maria Hellberg (Paulien L).

Kolmantena luokkana ratsastettiin Anton Cupin toinen osakilpailu, joka käytiin korkeudella 80cm/90cm. Erika Gröning piti pintansa myös tässä luokassa vieden  voiton puhtaalla suorituksella jättäen taakseen Isabell Lindstedtin (Vuko v.d. Mullegracht, Hankoniemen Ratsastajat) ja Isabella Stenbergin (Noeska Z, Kyrkslätts Idrottsförening ). Voitollaan Erika vahvisti itselleen myös Anton Cupin voiton!

Onnea kaikille voittajille sekä sijoittuneille! Kaikki päivän tulokset löytyvät osoitteesta www.hunr.org , ”kilpailut ja tapahtumat”- osiossa. Vuoden viimeiset esteratsastuskilpailut ratsastetaan sunnuntaina 8.11. klo. 11 alkaen. Yleisö on lämpimästi tervetullut seuraamaan kilpailuja!