Syksyn ensimmäiset estekilpailut olivat ponien juhlaa

23.9.2015

Viime sunnuntaina suursuon ratsastuskentällä ratsastettiin syksyn ensimmäiset  1-tason esteratsastuskilpailut. Sää suosi ratsastajia ja yleisöä sunnuntai päivän ollessa lämmin ja aurinkoinen. Luokkia ratsastettiin kolme ja kentällä nähtiin reilu kolmisenkymmentä starttia.

Luokka 1 oli estekorkeudeltaan 60cm/70cm. Luokka oli samalla Hankoniemen Ratsastajien kesken kilpailu Junior Rider- kiertopalkinnosta. Luokassa nähtiin hienoja suorituksia ja voittoon ratsasti Pinja Varsanpää  Stonecastle´s Wild Prince- ponillaan. Voiton lisäksi Pinja lunasti Junior Rider-kiertopalkinnon nimiinsä. Toiseksi sijoittui Andrea Muller (Riikuri) ja kolmanneksi Sara Pulkkinen (Zidamanta Velvet). Kaikki sijoittuneet ratsukot edustavat Hankoniemen Ratsastajia.

Seuraavaan luokkaan estekorkeutta lisättiin ja rata muutettiin hieman haastavammaksi. Luokka olikin ponien juhlaa, nopeat ja ketterät ponit veivät kärkisijoitukset.  Emilia Hellman (Lucky Luke II) vei luokkavoiton ratsastaen virheettömän ja nopeimman radan. Toiseksi ratsastanut Ulrika Hämäläinen (Chabanto) antoi hyvän vastuksen ollen karvan verran hitaampi kuin voittaja ratsukko. Emilia otti myös kolmannen sijan Prinssi-ponilla.

Viimeinen luokka oli korkeudeltaan 90cm/100cm. Myös tässä luokassa kilpailtiin luokkasijoitusten lisäksi Prix de Ulla Knichter-kiertopalkinnosta. Tasaista ja varmaa ratsastusta jatkanut Emilia teki jälleen nappisuorituksen. Toistamiseen saimme ripustaa Emilian ratsastaman Lucky Luke- ponin suitsiin sinivalkoisen ruusukkeen merkiksi ensimmäisestä sijasta. Sen lisäksi ratsukko saa nimensä Prix de Ulla Knichter- kierotpalkintoon. Toiseksi  puhtaalla suorituksella ratsasti Gabriella Ahlvik (Kardinals LV) ja kolmanneksi ratsasti Tino Viljanen (Vuko van de Mullegracht).

Seuraavan kerran Suursuon kentällä järjestetään  1-tason kouluratsastuskilpailut sunnuntaina 4.10. Yleisö on lämpimästi tervetullut seuraamaan kilpailuja.

Kaikki päivän tulokset löytyvät seuran nettisivuilta www.hunr.org  ”Kilpailuit ja tapahtumat”-osiosta.