HELLMAN JA SAARINEN LUOKKAVOITTOIHIN BROBYSSA

Emilia Hellman ja Sture J
Erika Gröning ja Elton
Hessin Vappu selässä Nora Saarinen ja vieressä Matilda Berndtsson

Hankoniemen ratsastajain edustajia kilpaili sunnuntaina mukavalla menestyksellä sekä Brobyn seuratason esteillä että Salon aluetason kouluratsastusradalla.

Raaseporin Brobyn seuratason esteillä luokka 60 cm oli Emilia Hellmanin ja Sture J:n juhlaa. Tarkka ajanottaja oli jälleen tarpeen, sillä luokkavoitto irtosi vain sekunnin kymmenyksen erolla toiseksi tulleeseen Billnäsin Ines Latvalaan. Hangon Erika Gröning ja Elton II olivat luokassa viidensiä.

Sture J, tuttujen kesken "Turo" on ratsastuskoulun poni, joka sekä Hellmanin että toisen ratsastajansa Ida Revon kanssa nähdään usein palkintojenjaossa. Tunkua Turon kyytiin esteradalle ei kuitenkaan ole - vikkelän ponin kyydissä ei näytä olevan helppo pysyä, vaikka se muuten onkin varsin kuuliainen poniksi, kertoo ratsastuksenopettaja Mia Maukonen.

Päivän toisessa luokassa, 80 cm, nähtiin hankolaisten kaksoisvoitto. Ykkössijan nappasi Nora Saarinen ja kakkospalkinnon Mathilda Berndtsson, jotka molemmat ratsastivat niin ikään ratsastuskoulun opetushevosella, Hessin Vapulla.

"Vappu" on Maukosen mukaan loistava estehevonen kahdesta syystä: se ei ihmettele esteitä vaan menee yli eikä koskaan halua koskettaa jaloillaan estettä. Vappu onkin voittanut tänä vuonna kaikki 80 cm:n luokat, joissa se on ollut mukana - pois lukien kilpailu, jota se ei voittanut, mutta oli toisella ja kolmannella sijalla.

Molemmat Turo ja Vappu ovat suosittuja opetushevosia - ne ovat kilttejä hoitaa ja ratsastaa - varsinaisia unelmia opettajan näkökulmasta, Maukonen kiittelee monivuotisia työkavereitaan.

Myös Salossa nähtiin hankolaisvärejä palkintojenjaossa. Mikaela Lundberg ja ratsunsa Showtime sijoittuivat Helppo A:2 -luokassa seitsemänneksi prosentein 64,138. Luokkavoiton ratsasti Kaarinan Janina Fjäder (Superstar II) tuloksella 66,983%.

Kaikki tulokset Brobystä LINKKI

Kaikki tulokset Salosta LINKKI