GRAHN, GRÖNING, BERNDTSSON, REPO JA GUNDERSBY VOITTOIHIN

Ida ja Turo voitokkaassa vauhdissa, kuva Erica Hellman
Myös Fanny ja Dina olivat kisaamassa, kuva Erica Hellman
Laura ja Riku olivat kolmansia, kuva Erica Hellman

Reilu kolmekymmentä ratsukkoa kilpaili sunnuntaina 4.5. voitosta seuratason rataesteillä Hangon Suursuolla, Hankoniemen ratsastajien tallilla.

Ratsastuskilpailuissa on tapana aloittaa helpoimmasta luokasta, niin nytkin,  avausluokan estekorkeus ollessa 60 cm. Luokkavoiton jakoivat Hangon South Coast Ridersin Carolina Grahn (Village Lad) sekä Hankoniemen ratsastajien Erika Gröning (Elton II) ennen Matilda Berndtssonia (Greta IV) ja Laura Mäkelää (Riikuri).

Luokka 2, 80 cm, oli järjestävän seuran edustajien juhlaa. Matilda Berndtsson (Hessin Vappu) otti luokkavoiton ennen Emilia Hellmania (Weston Joychild). Tässä luokassa kilpailtiin myös Prix de Tabell -kiertopalkinnosta, jonka voittaja sai vuodeksi haltuunsa.

Kolmannessa luokassa estekorkeus vaihteli ponien 70 ja 80 senttimetristä hevosten 90 senttiin. Luokkavoiton ratsasti kotitallin Ida Repo (Sture J) ennen niin hienoja esityksiään jatkanutta Erika Gröningiä (Elton II).

Päivä päättyi Kauniaisten ratsastajia edustavan Cecilia Gundersbyn juhlaan. Gundersby nappasi kaksoisvoiton 100 cm esteillä varsin tuoreiden kisakumppaneidensa Catockien ja Esteban S:n kanssa.

Muutaman viikon kuluttua kilpaillaan taas - sekä 24. että 25.5. on luvassa esteratsastuskilpailut, joita yleisö on lämpimästi tervetullut seuraamaan. Kilpailualueelle on vapaa pääsy.

Kaikki tulokset täällä