KOULUKISOISSA VOITTOIHIN HOFFREN, NYGREN JA JÄSKE

Mia ja Esteban S, kuva Erica Hellman
Katja ja Dolero, kuva Erica Hellman
Kisafiiliksissä Henna, Erika ja Emppu, kuva Erica Hellman

Sunnuntaina 20.4. kilpailtiin seuratason kouluradoilla.

Kilpailupäivä alkoi Helppo C:1 -ohjelmalla, jossa voittoon ratsasti Lohjan Julia Hoffren (Tivolienne de Rockstar) tuloksella 68,750%. Myös toinen sija meni Lohjalle, kun Katja Välimäki (Maraton) ratsasti tuloksen 67,000%. Seuraavat sijat jäivät kotitallille: Mia Maukonen (Esteban S) oli kolmas tuloksella 64,00%, neljäntenä Emilia Hellman (Sture J) 62,000% ja tasatuloksella 60,500% viidennen sijan jakoivat Hangon Jessica Holm (Aktian Oliver) ja Väst-Nylands Ryttaren Charlotte Åkerblom (Laatokka).

Astetta vaativampi kilpailu, Helppo B:0, oli jännittävä. Väst-Nylands Ryttaren Nina Nygrenin (Velvet H) - luokkavoitto tuli tuloksella 66,8000%, kun toiseksi sijoittuneen Aktiivi Ratsastajien Iitu-Olivia Laakkosen (Arabella) prosentit olivat 66,600. Loput kaksi sijaa menivät lohjalaisratsastajille: Julia Hoffren (Tivolienne de Rockstar) oli kolmas tuloksella 65,400 ja Monica Halttunen (Pinewood Wild One) oli prosentein 63,200 neljäs.

Päätösluokka oli päivän haastavin, tasoltaan Helppo A. Luokkavoiton ratsasti Pedersin Janni Jäske (Koriandrs) tuloksella 63,200% Hangon Janina Laineen (Maya IV) ollessa toinen prosentein 61,200. Kaikkiaan pääsiäisenä Hangon kilpa-areenalla nähtiin reilu neljä kymmentä ratsukkoa.

Kiitos kaikille osallistujille! Kaikki tulokset tästä.

Seuraavan kerran kisataan sunnuntaina 4. toukokuuta ja lajina on tuolloin esteratsastus. Kutsu KIPAssa.