HANKOLAISET ONNISTUIVAT BROBYSSA

Erika ja Elton, kuva Erica Hellman
Rebbe ja Vappu, kuva Erica Hellman
Turo, Emppu ja Ida, kuva Erica Hellman

Raaseporin Brobyssa ratsastettiin viikonvaihteessa seuratasolla sekä koulu- että esteratsastuksessa. Hangon tallilta matkattiin kilpailuihin molempina päivinä.

Lauantaina oli kouluratsastuksen vuoro. Aloitusluokassa Helppo C:1 kolmannen sijan, prosentein 63,250 nappasi Hangon Emilia Hellman (Sture J). Luokkavoiton vei Lohjan Katja Välimäki (Maraton) tuloksella 67,500.

Luokassa 2 rata oli astetta vaativampi, Helppo B:3, K.N. Special. Kolmas palkinto, valkoinen rusetti, lähti jälleen Hankoon, Heidi Kidronille (Priska) tuloksella 63,400. Aktiivi Ratsastajien Iitu-Olivia Laakkonen (Arabella) ratsasti voittoon prosentein 69,200.

Päivän päätösluokassa ratsastettiin ohjelma Helppo A:1, jälleen hieman edellistä vaativampi rata. Hangon Mikaela Lundbergin (Showtime) pronsentit 62,120 toivat luokkavoiton ennen Billnäsin Johanna Lindbladia (Kain Aapeli), 60,700%.

Sunnintaina kilpailtiin esteillä. Päivän ensimmäinen hankolaisonnistuja oli 40 cm luokassa virheettömän radan ratsastanut Fanny Määttä (Dzina). Luokka 60 cm oli hankolaisjuhlaa: tiimi nappasi neljä palkintosijaa viidestä. Luokan voitti Erika Gröning (Elton) toisen vaiheen ajalla 23,03. Toisena Emilia Hellman (Sture J - 23,27), kolmantena Ida Repo (Sture J - 24,27) ja neljäntenä Matilda Berndtsson (Hessin Vappu - 26,27). Viidennelle tilalle ratsasti Väst-Nylands Ryttaren Moa Aulanko (Daimon - 26,65).

80 cm esteillä käytiin niin ikään tiukka sekuntitaistelu - luokkavoiton vei Ratsastusseura MT-Teamin Riia Salo (Hillside Tintalle) toisen vaiheen ajalla 24,43. Hangon Rebecca Sandberg (Hessin Vappu) oli toinen, vain kuuden sekunnin sadasosan erolla voittajaan. Päivän päätösluokassa 90 cm oli hankolaisonnistujan nimi Isabell Lindstedt (Vuko van de Mullegracht), jonka toisen vaiheen aika 26,90 toi viidennen sijan. Luokkavoittoon ratsasti Väst-Nylands Ryttaren Alexandra Wasström (Broby Chaplin) ajalla 24,52.

ONNEA KAIKILLE!!

HANGÖRYTTARE LYCKADES I BROBY

I Broby, Raseborg, arrangerades det klubbtävlingar både i dressyr och hinderritt under veckoslutet. Team Hangöudds Ryttare deltog i tävlingar båda dagar.

På lördag var det dressyrs tur. I första klass, Lätt C:1, tog Hangös Emilia Hellman (Sture J) tredje plats med procenten 63,250 medan Katja Välimäki (Maraton) från Lojo vann med resultat 67,500 %.

I klass 2, var banan lite mera krävande: B:3, K.N. Special. Tredje pris, vita rosetten kom till Hangö med Heidi Kidron (Priska) som red resultaten 63,400%. Iitu-Olivia Laakkonen (Arabella) från Aktiivi Ratsastajat tog vinsten med procenten 69,200.

Dagens mest krävande klass, Lätt A:1 var Hangös Mikaela Lundbergs (Showtime) fest: hon vann klassen med resultat 62,120 före Billnäs Johanna Lindblad (Kain Aapeli), 60,700%.

På söndag tävlades det i hinderritt. Dagens första Hangösuccé var i klass 40 cm där Fanny Määttä (Dzina) fick pris efter att ridit en felfri bana. I klass 60 cm tog Hangöteamet fyra av fem pris som fanns att ta! Klassvinsten tog Erika Gröning (Elton) med tid 23,03 i andra fas. Som andra Emilia Hellman (Sture J - 23,27), tredje Ida Repo (Sture J - 24,27) och fjärde Matilda Berndtsson (Hessin Vappu - 26,27). På femte platsen kom Väst-Nylands Ryttares Moa Aulanko (Daimon - 26,65).

80 cm klass visade igen hur spännade hinderritt kan vara - Riia Salo (Hillside Tintalle) frän Ratsastusseura MT-Team red över mållinjen i tid 24,43 när Hangös Rebecca Sandberg (Hessin Vappu) stannade klockan vid 24,49. I dagens sista klass, 90 cm, var det Isabell Lindstedt (Vuko van de Mullegracht) som visade hangöfärgar i prisutdelningen. Med tid 26,90 i andra fas tog Lindstedt den femte platsen i klassen. Klassvinsten togs hem av Väst-Nylands Ryttares Alexandra Wasström (Broby Chaplin) med tid 24,52.

SUPERFINT - GRATTIS ALLA!

Kaikki tulokset lauantailta LINKKI

Kaikki tulokset sunnuntailta LINKKI