PERINTEINEN TALVITEMPAUS JÄLLEEN TALLILLA

24.2.2014

Miina ja Lion vastasivat kärryajelusta viime vuonna, kuva Erica Hellman
Talutusratsastus on aina suosittua, kuva Erica Hellman

Ratsastusnäytöksiä, talutusratsastusta, kärryajelua, ongintaa sekä kahvittelua ja makkaranpaistoa, siitä koostuu Talvitempaus tallilla. Tänä vuonna tapahtuma järjestetään sunnuntaina 2.3. klo 14 alkaen. Huonon sään sattuessa tapahtuma järjestetään ratsastusmaneesissa.

Hankoniemen ratsastajat täytti viime vuonna 40 vuotta. Erilaisia yleisötapahtumia ja kilpailuja on järjestetty aina. Ensimmäinen Kesähippo pidettiin vuonna 1973, mutta Talvitempaus taidettiin aloittaa vasta 1980-luvun alussa, muistelee seuran pitkäaikainen jäsen Eva Saari.

Tänä vuonna Talvitempauksessa on muun ohjelman ohella ratsastustarvikekirppis, johon kuka tahansa voi lahjoittaa itselleen tarpeettomaksi käyneitä varusteita. Varusteita voi tuoda tallille tällä viikolla.

TRADITIONELLA VINTERJIPPO I STALLET PÅ SÖNDAG

Riduppvisningar, möljighet att prova på ridning och kärråkning samt kaffe, hembakat bulla och grillkorv - det är Vinterjippo. I år arrangeras evenemang på Söndag den 2.3. kl 14.00. Vid dåligt väder är allt program in i manegen.

Föreningen Hangöudds Ryttare fyllde 40 år i fjol och alltid har det arrangerats tävlingar och evenemang som är öppna till publiken. Första Sommarjippo var redan år 1973, men Vinterjippo är väl lite nyare grej - kanske den första var i början av 1980-talet, minns föreningens medlem Eva Saari.

På denna gång i Vinterjippo arrangeras det loppis där man kan återvinna ridutrustning. Om du vill donera något du inte mera användar, tar föreningen det gärna emot.