Lehdistötiedote joulujuhlista

LEHDISTÖTIEDOTE

17.12.2012

RATSASTAJAT PALKITSIVAT VUODEN PARHAAT JA ANSIOITUNEET

Perinteiseen tapaan joulujuhlassa oli aika Hankoniemen ratsastajain vuoden menestyksekkäimmät kilpailijat ja muilla tavoin kunnostautuneet ratsastajat sekä hevosten hoitajat. Runsas palkintopöytä notkui erilaisia mitaleja, pystejä ja pokaaleja. Seuran omat kiertopalkinnot voittivat: Jannica Fabritius (Prix de Tabell), Erica Hellman (Anton Cup) Julia Holmström (Prix de Ulla Knichter) sekä Janina Laine (Prix de Benitec ja Prix de Cuba Calle).

Seuran oman kouluratsastusrankingin parhaat vuonna 2012 olivat tasapistein Ida Repo ja Emilia Hellman (Tutustumisluokka), Erica Hellman (Helppo C) ja Janina Laine (Helppo B). Esterankingin ykköset olivat Jannica Fabritius (60-70cm ja 80 cm) sekä Julia Holmström (90 cm). Aluetason kilpailuissa (Etelä-Suomi) eniten pisteitä keräsi Gabriella Ahvilk. Vuoden sisukkain kilpailija oli Erika Gröning ja Nappulapalkinnon saivat Emelie Rehnström sekä Julia Hautamäki.

Kilpailutoimintaa - eikä seuratoimintaa muutenkaan - voi menestyksekkäästi harjoittaa ilman reipasta ja motivoitunutta talkooporukkaa. Suomen Ratsastajainliitto nimesi vuoden 2012 vapaaehtoisten vuodeksi ja Hangossa vapaaehtoisten palkinnot jaettiin seuraaville luottohenkilöille: Pentti Nevalainen, Hanna Käräjämies, Karin Sjödahl, Timo Repo, Sari Sandberg, Miina Lähdeniemi, Johanna Kemppainen, Katja Keinänen ja Heidi Kidron.

Hangossa hevosmiestaitoja arvostetaan korkealle. Joka vuosi palkitsemme myös vuoden hevosenhoitajat. Tänä vuonna kunnia kuuluu kolmikolle Sonja Käräjämies, Laura Mäkelä ja Janita Mutikainen.