KOTIKOULUKISOISSA MUKAVAA MENESTYSTÄ!

9.9.2012

Sunnuntaina 9.9. oli Hankoniemen ratsastajien tallin kentälle rakennettu kouluratsastusareena, jossa kilpailtiin seuratason luokissa. Kilpailijoita nähtiin kotiseuran edustajien lisäksi mukavasti muualtakin: Lohjalta, Kirkkonummelta, Kemiöstä ja Raaseporista. Tuomarina toimi Satu-Maria Jauhiainen.

Aamupäivä oli hankolaisten. Päivän aloittaneessa Aikuiscup -luokassa 1A, voiton tuloksella 65,50% vei Karin Sjödahl-Pulkkinen (Riikuri) ja toiseksi sijoittui, vain puolen prosenttiyksikön erolla Sari Sandberg (Priska). Luokassa 1B, HUNR Dressage, voittoon ratsasti Emilia Hellman (Sture J) tuloksella 68,50%. Toiselle sijalle prosentein 65,50 ylsi Erica Gröning (Brincipe).

Luokassa 2, Helppo C:2, tyhjensivät hankolaiset palkintopöydän Erica Hellmanin (Weston Joychild) voittaessa prosentein 67,500. Toiseksi ratsasti Rebecca Sandberg (Priska) 65,455%, kolmanneksi Janina Laine (Dollar II) 65,000% ja neljänneksi Miina Lähdeniemi (Marion) 64,545%.

Päivän päätti K.N.Special -ohjelman mukaan ratsastettu Helppo B -tason luokka. Voittoon tasaisessa ja tiukassa kilpailussa ratsasti prosentein 65,000 Lohjan Riikka Pätilä (Apollon V). Toiseksi sijoittui Kirkkonummen Martina Stjernberg (Vintilla) tuloksella 64,800% ja kolmanneksi Hangon Janina Laine (Harvest Moon) prosentein 64,400.

Seuraavan kerran hankolainen talkoopoppoo järjestää kilpailut esteillä 23.9., mutta paikkana tulee olemaan Raaseporin Broby. Syynä tähän on ratsastuksenopettaja Mia Maukosen mukaan oman tallin kentän pohjan kunnostustyöt. Jos kilpailua edeltävänä päivänä sattuisi satamaan paljon, niin oma ulkokenttä menisi siinä käyttökelvottomaan kuntoon, taustoittaa Maukonen. Mikään ei ole ikuista - ratsastuskoulun tunneilla hevosten kanssa liikkuu viikottain yli 150 oppilasta ja näin ollen kentät ovat kovassa käytössä. Myös maneesin pohjan kunnostustöiden ollessa ajankohtaisia syyskuun puolivälissä, ei projektissa puhuta pienen seuran mittakaavassa mistään pikkusummista, projekti pyörii 50.000 euron ympärillä ja osa tästä pystytään rahoittamaan SeaHorse Weekin tuotoilla.

Tulokset