AHLVIK, LAINE JA WICKMAN HIENOSSA VIREESSÄ VIIKONLOPUN RATSASTUSAREENOILLA

LEHDISTÖTIEDOTE

09.07.2012

AHLVIK, LAINE JA WICKMAN HIENOSSA VIREESSÄ VIIKONLOPUN RATSASTUSAREENOILLA

Viiikonvaihde oli kilparatsastuksen saralla jälleen vilkas ja hankolaisille menestyksekäs. Gabriella Ahlvik ja ratsunsa Kardinals LV ottivat urallaan ensimmäistä kertaa osaa nurmella ratsastettavaan esteratsastuskilpailuun lauantaina 7.7. Turun Metsämäessä. Aluetason 100 cm aikaratsastusluokassa, ratsukon yhteistyö sujui täysin nappiin ja parivaljakko vei selvän luokkavoiton ajalla 53,54. Päivän toisessa luokassa, 110 cm, Ahlvik ja Kardinals ottivat kolmannen sijan ajalla 55,54 luokkavoiton mennessä Turun Jenna-Julia Rissaselle (Fata Morgana II) ajalla 52,66.

Janina Laine osallistui ponilla Dollar II valtakunnalliseen, kaksipäiväiseen Powercup -finaaliin Lahden Takkulassa. Lauantain kouluosuudessa ratsukko oli hienosti viides prosentein 62,400.  Luokkavoiton vei Haukiputaan Sofia Ahtinen (Paparazzie) tuloksella 64,200%. Sunnuntaina oli vuorossa esteosuus. 75/85 cm "Clear round" lämmittelyluokan Laine ratsasti virheittä napaten muiden virheettömästi radan suorittaneiden ratsukoiden kanssa jaetun ykkössijan. Varsinaisessa Powercup -finaaliluokassa perusradan yksi harmittava, neljä virhepistettä kustantava puominpudotus pudotti ratsukon tiukan kilpailun lopputuloksissa 12. tilalle, vain niukasti sijoitusten ulkopuolelle. Powercup -kokonaiskilpailun voiton vei Ratsastusseura Varsan Olivia Harakka (Petrus).

Noora Wickman ja hevosensa Unsjell puolestaan urakoivat Savonlinnan Opera Games -kilpailussa kansallisen tason 120 cm radoilla. Lauantaina Wickmanin virheetön ja aikaan 40,18 ratsastettu toinen vaihe toi kovassa seurassa hienon seitsemännen sijan. Voiton tässä reilun 50 ratsukon luokassa vei Eestin Paul Argus (Peek A Boo) ajalla 34,89. Perjantain ja sunnuntain radoilla puomin pudotus tipautti Wickmanin palkinnoilta.

Tulevana viikonloppuna hankolaisratsukoita nähdään jälleen radalla Jumping Kemiö -ratsastustapahtumassa - ja sitten alkaakin Ankkalammen ympärillä kuhina, kun talkooporukka aloittaa SeaHorse Week -tapahtuman rakentamisen!

Kaikki tulokset Turusta ja Savonlinnasta SRL:n Kipa -palvelusta: http://www.ratsastus.fi

Kaikki tulokset Powercup -finaalista: http://www.lahdenratsastajat.fi