RATSASTAJAT ONNISTUIVAT VIIKONLOPUN RUSETTIJAHDISSA

LEHDISTÖTIEDOTE

11.06.2012

RATSASTAJAT ONNISTUIVAT VIIKONLOPUN RUSETTIJAHDISSA

Ratsastuskesä on pyörähtänyt täysillä käyntiin ja kilparatoja rakennettiin ympäri Etelä-Suomen useampaan paikkaan.

Hankolaisedustusta nähtiin lauantaina Järvenpäässä, jossa Janina Laine (Dollar II) selvitti kouluratsastusosuuden jälkeen tiensä heinäkuun alussa ratsastettavaan Powercup - finaaliin! Valkoiset kouluradan aidat oli lauantaina pystytetty myös Raaseporin Brobyhyn, jossa Hangon Erica Hellman (Weston Joychild) vei seuratason Helppo C luokan voiton prosentein 62,391. Toiseksi sijoittui Väst-Nylands Ryttaren Janina Glad (Kiideon) tuloksella 59,130%.

Sunnuntaina puolestaan huristeltiin esteradoilla. Julia Holmström (Vuko van de Mullegracht) oli Helsingin Laaksolla aluekilpailussa 90 cm "Clear round" -radalla virheettömällä suorituksella palkintojenjaossa jaetulla ykköstilalla.

Raaseporin Brobyssa kilpailtiin sunnuntaina niin ikään esteillä, seuratason luokissa. Luokassa 60 cm, "Clear round" ykköspalkinnon saivat kaikki virheettömän radan ratsastaneet ratsukot, joita hankolaisista olivat: Emilia Hellman (Sture J ja Beauty Sultana), Jannica Fabritius (Hessin Vappu), Rebecca Sandberg (Priska) sekä Robert Tollet (Contessa II).  Luokassa 80 cm Emilia Hellman (Beauty Sultana) jatkoivat hienoa työtä sijoittuen Billnäsin Beata Breukersin (Uniek) jälkeen toiseksi vain parin sekunnin aikaerolla.

Kulissin takana kuhisee, sillä hankolaisten talkootiimi valmistelee parhaillaan heinäkuun SeaHorse Weekiä! Vanhan jalkapallokentän ympärille rakennettava esteratsastuskilpailu pyörähtää käyntiin aluetason luokilla 25.7. ja huipentuu Tapiola Grand Prix -osakilpailuihin 29.7. Ajankohta kannattaa merkitä kalenteriin, sillä puitteet tulevat olemaan jälleen hienot ja kisa palkintopaikoista tiukkaa. Katsomoon on tuttuun tapaan yleisöllä vapaa pääsy.

Kaikki tulokset Järvenpäästä ja Laaksolta Suomen ratsastajainliiton Kipa -palvelusta: http://www.ratsastus.fi ja tulokset Brobysta: http://www.v-nr.fi.

Teksti: Minna Ruolanto/ Hankoniemen ratsastajat

Kuvat: Emilia Hellman iloisena palkintojenjaon jälkeen Brobyssa, kuva Erica Hellman

Erica Hellman ja "Skidi" matkalla luokkavoittoon Brobyssa, kuva Mia Maukonen

Rebecca Sandberg ja Priska vauhdissa Brobyn esteradalla, kuva Erica Hellman