RATSASTAJAT KAHMIVAT RUSETTEJA VIERASKENTILTÄ 26-27.5

LEHDISTÖTIEDOTE

27.05.2012

RATSASTAJAT KAHMIVAT RUSETTEJA VIERASKENTILTÄ

Hankolaisratsastajat kilpailivat viikonvaihteessa menestyksekkäästi sekä este- että kouluradoilla.

Lauantaina 26.5. kilpailtiin seuratason esteillä, Billnäsin idyllisessä ruukkimaisemassa. Luokassa I, 40 cm, ykköspalkinnon saivat kaikki radan virheettömästi suorittaneet ratsukot ja palkintojenjaossa nähtiin Hangosta Robert Tollet (Contessa II), William Tollet (Beauty Sultana), Emilia Hellman (Sture J), Erika Gröning (Principe) ja Salla Sandberg (Waulkmill McKay).

Luokassa II, 60 cm, hankolaiset ottivat kaksoisvoiton! Robert Tollet (Contessa II) nappasi kärkisijan toisen vaiheen ajalla 26,06 ja toiseksi kurvaili vain parin sekunnin erolla Emilia Hellman (Sture J).

Päivän onnistujiin lukeutui myös Julia Holmström (Vuko van de Mullegracht), joka ratsasti ensin luokkavoittoon 90 cm radalla, ja sijoittui 100 cm esteillä yhden puomin putoamisen seurauksena toiseksi virheettömän radan ratsastaneen Billnäsin Nea Aminoffin (Paulien L) jälkeen.

Sunnuntaina puolestaan Meri-Teijossa kilpailtiin aluetasolla kouluratsastuksessa aamuvarhaisesta iltahämärään. Hankolaismenestystä nähtiin helteisen päivän pääluokassa, Helppo A:10 (2011), jossa neljänkymmenen lähtijän joukossa kolmannelle sijalle ratsasti Mia Maukonen (Weston Joychild) tuloksella 63,30%. Luokkavoiton vei prosentein 64,70 Salon Riikka Wester (May Sun).

Kaikki tulokset Billnäsistä: http://www.billnasratsastus.fi/kilpailut/tulokset26.5.12.htm

Kaikki tulokset Meri-Teijosta: Suomen ratsastajainliiton Kipa -palvelussa https://kipa.ratsastus.fi/

Teksti: Minna Ruolanto/ Hankoniemen ratsastajat ry

Kuvat: Erica Hellman