Kevään ensimmäiset esteratsastuskisat 25.3

LEHDISTÖTIEDOTE

26.03.2012

FABRITIUS, SANDBERG JA HOLMSTRÖM RATSASTIVAT VOITTOON SUNNUNTAINA

Hangon Suursuolla kilpailtiin sunnuntaina esteratsastuksessa seuratasolla. Kilparadalle lähti kolmessa luokassa kaikkiaan reilu kolmekymmentä ratsukkoa.

Ensimmäisen luokan, 60 cm, voittoon viiletti Hangon Jannica Fabritius (Hessin Vappu) toisen vaiheen ajalla 21,41. Toiseksi ratsasti Billnäsin Nelli Suntia (Mocca), ajalla 22,50 ja kolmanneksi Hangon Ida Repo (Sture J) 24,22. Neljännen, punaisen rusetin, tiukassa sekuntitaistelussa vei Kauniaisiin Asta Heinonen (Mango) 24,78.

Päivän toisessa luokassa estekorkeus oli 80 cm ja luokkavoitto ratkaistiin jälleen tarkalla kellolla. Voittoon ratsasti toisen vaiheen ajalla 29,12 Hangon Rebecca Sandberg (Priska) jättäen nipin napin taakseen ajan 29,59 ratsastaneen Lohjan Ida Tuomisen (Napoleon IV). Kolmannelle sijalle kurvaili Hangon Emilia Hellman (Beauty Sultana) ajalla 30,53.

Sunnuntain päätösluokassa puomi asettui 90 cm korkeudelle. Voittajan vauhdista vastasi Hangon Julia Holmström (Vuko van de Mullegracht), kellottaen toisessa vaiheessa nopean 27,30 ajan. Tiukan vastuksen antoi luokassa toiseksi sijoittunut Billnäsin Lydia Latvala (Arokari) ollen maalissa aikaan 27,40.

Kevät tekee tuloaan tallillekin - pihan lätäkkömäärä antaa lupauksen ulkokentille siirtymisestä seuraavien kilpailujen ollessa käsillä. Suursuolle rakennetaan jälleen talkoovoimin esterata sunnuntaina 15.4.

Kaikki tulokset ja seuraavien kilpailujen kutsu: http://www.hunr.org

Teksti: Minna Ruolanto/ Hankoniemen ratsastajat ry