Kouluratsastuskilpailut 9.10

16.10.2011

KOULURATSASTUSKILPAILUN LUOKKAVOITTOIHIN HELLMAN, MAULA JA LAINE

Aurinkoisessa Hangon syyssäässä ratsastettiin sunnuntaina seuratason kouluratsastuskilpailut kolmessa eri tasoisessa luokassa. Ratsukoiden suorituksia arvioi tuomari Taru Mäenpää.

Ensimmäisen luokan, Aikuisohjelma 2002, palkintojenjaossa nähtiin tuloksella 57,619% luokan voittanut Hankoniemen ratsastajain Emilia Hellman (Kalina II) ja toiseksi sijoittunut Lohjan ratsastajia edustava Henna Maula (Velvet H) tuloksella 57,143%.

Toisessa luokassa oli tällä kertaa eniten lähtöjä, 14 ja ratsastettava ohjelma hieman edellistä luokkaa vaativampi Helppo C:1, 2000. Luokan voitti selvin prosentein Lohjan 66,500 Henna Maula (Pinrock's Dandelion). Seuraavat kaksi sijaa menivät hankolaisille - toiseksi ratsasti Janina Laine (Harvest Moon) 63,500% ja kolmanneksi Mia Maukonen (Katia) 63,250%. Punaisen rusetin neljännestä sijasta sai Billnäsin ratsastajain Lilian Wichmann (C's Milli Vanilli) tuloksella 62,500%.

Päivän kolmas luokka oli tämänkertaisen kilpailun vaativin, A-merkin kouluohjelma 2006. Sijoitukset menivät hankolaisratsastajille - voittoon ratsasti Camilla Laine (Mr Bagir) prosentein 59,074. ja toiseksi, tuloksella 58,704%, Julia Holmström (Vuko van de Mullegracht).

Kaikki tulokset löytyvät Hankoniemen ratsastajain verkkosivuilta: www.hunr.org.

Seuraavan kerran Hangossa kilpaillaan jälleen esteillä, sunnuntaina 30.10.

Teksti: Minna Ruolanto