Lehdistötiedote viikonlopun kilpailuista 1-2.10

4.10.2011

HANKOLAISRATSUKOT MENESTYIVÄT VIIKONVAIHTEEN ESTERADOILLA

Lokakuu alkoi hankolaisten esteratsastajien näkökulmasta oikein mukavissa merkeissä. Ypäjällä ratsastettiin lauantaina aluetason luokkia, joissa Noora Wickman ja Amalia osallistuivat kahteen luokkaan. Ensimmäisessä luokassa estekorkeuden ollessa 100 cm, riitti Nooran ja Amalian vauhti (31,64)  tiukassa sekuntitaistossa hienoon kolmanteen sijaan. Luokkavoiton vei Tuomarinkylän Sonja Turtia (Wrexham) ajalla 30,53.

Toisesta luokasta ei latausta puuttunut, sillä siinä ratsastettiin paikoista Hartwall Areenalla Helsinki Horse Show:n yhteydessä ratsastetettavaan Amatour Tour -finaaliin. Semifinaaliin pääsivät ratsukot, jotka kesän aikana ovat suoriutuneet viidestä radasta virheettä - 67 ratsukosta 20 parhaalle oli luvassa lähtölupa loppukuun finaaliin. Noora ratsasti uusintaradalla kuten uusinnassa kuuluukin - nopeasti ja virheittä, kunnes vauhti harmittavasti kostautui viimeisellä esteellä puomin putoamisella. Nooran ja Amalian sijoitus Cool Ridersia edustavan Eveliina Talvion (Adalmina's Rusty) voittaessa luokan oli 15, mikä riitti mukavasti finaalipaikkaan! Kaikki tulokset Ypäjältä löytyvät Kipa-palvelusta www.ratsastus.fi.

Sunnuntaina hankolaismenestystä nähtiin puolestaan Raaseporin Brobyssä seuratason luokissa. Ensimmäinen luokka oli estekorkeudeltaan 60-70 cm, jossa kaikki virheettä ratsastaneet palkittiin sinivalkoisella voittajaruusukkeella. Ruusukkeen sai kotiin viemiseksi hankolaisista Asta Heinonen (Mango).

Päivän toisessa luokassa, 80 cm, toisen vaiheen tiukan sekuntitaistelun voitosta vei Hangon Janina Laine (Harvest Moon) ajalla 31,73. Toisena järjestävän seuran, Väst-Nylands Ryttaren Josefina Linnokari (Kruizas) ajalla 31,97. Kolmas sija ja sininen ruusuke lähti jälleen Hankoon Gabriella Ahlvikin (Dollar) suoriutuen toisesta vaiheesta ajalla 35,27.

Janina Laineen (Harvest Moon) mainio kisavire jatkui vielä päivän kolmannessa luokassa, jossa estekorkeus oli 90 cm. Ratsukko suoriutui radasta virheittä, mutta ajalla 36,51 jäi hevosen jouhen verran, noin sekunnin, palkintopaikasta! Luokkavoittoon ratsasti Billnäsin Lydia Latvala (Arokari) selvästi kilpakumppaneitaan vauhdikkaammalla toisen vaiheen ajalla 30,20. Kaikki tulokset Brobysta:

Suursuolla ratsastetaan tulevana viikonloppuna jälleen kouluradalla. Kilpailut alkavat sunnuntaina 9.10. klo 11.00. Yleisöllä on vapaa pääsy seuraamaan kilpailuja. Perinteiseen tapaan kentän laidalla tuoksuu Hankoniemen ratsastajain puffetti: kahvi ja kotitekoiset leivonnaiset!

Teksti:Minna Ruolanto/Hankoniemen Ratsastajat