Janina Laine otti voiton Anton Cupissa

26.9.2011

Lehdistötiedote

25.09.2011

ESTERATSASTUSTULOKSIA - JANINA LAINE VEI ANTON CUP -VOITON!

Hangon Suursuolla ratsastettiin sunnuntaina vauhdikkaat seuratason esteratsastuskilpailut neljässä eri luokassa, joissa nähtiin kaikkiaan yli neljäkymmentä ratsukkoa.

Ensimmäinen luokka 40 - 50 cm oli varattu kilpailu-uraansa aloitteleville ratsastajille ja luokkavoitto jaettiin kaikkien virheettömän radan suorittaneiden ratsukoiden kesken. Palkintojenjaossa nähtiin hankolaisratsastajista Emilia Hellman (Waulkmill Mckay ja Kalina II), Asta Heinonen (Pihl), Robert Tollet (Contessa II), Matilda Berndtsson (Greta IV), Nora Saarinen (Hessin Vappu),  Ida Repo (Sture J) sekä Väst Nylands Ryttaren edustajista Nina Nygren (Mystical Miracle) ja Anna Nyberg (Stick of the one eye).

Luokassa II estekorkeus oli 60 cm. Voitto ratkaistiin tiukan sekuntitaistelun perusteella. Virheittä ja nopeimmin 27,30 sekunnissa toisesta vaiheesta suoriutui hankolainen Miina Lähdeniemi (Marion). Kakkossija jäi niin ikään Hankoon. Ajalla 27,80 Robert Tollet (Contessa II) ehti maaliin juuri ennen kolmanneksi sijoittunutta Billnäsin ratsastajain Malin Lahtivuorea (Elton II).

Puomi nostettiin 80 senttimetriin luokkaan III, joka oli hankolaisten kesken kilpailtavan, rakastetun tuntiponin muistolle perustetun Anton Cup:in esteosuus. Aiemmin ratsastetun kouluosuuden jälkeen cupvoitossa oli kiinni Janina Laine ponillaan Harvest Moon. Parivaljakon kisahermot pitivät ja esteosuuden voitto ajalla 39,90 varmisti kiertopalkintopokaalin sijainniksi vuoden ajaksi Janinan kirjahyllyn! Luokan toinen, parin sekunnin erolla voittajaan oli Isabell Lindstedt (Vuko van de Mullegracht). Kolmanneksi ratsasti virheettömällä suorituksella ja ajalla 45,50 Billnäsin Malin Lahtivuori (Elton II). Neljänneksi sijoittui radan toisessa vaiheessa yhden pudotuksen tuoman neljän virhepisteen tuloksella Hangon Erica Hellman ja Weston Joychild.

Päivän viimeinen luokka, 90/95 cm oli vierailevien ratsukoiden palkintojuhlaa. Voiton vei Lohjan ratsastajain Serja Flythströmin (Chamanky) toisen vaiheen ajalla 43,60 ennen Väst Nylands Ryttaren Heidi Sjöholmia (Pampas ox), 46,40. Kolmanneksi ratsasti Kyrkslätts Idrottsföreningin Pekka Törmälä (Hattel's Kermit) 48,80.

Seuraavan kerran Suursuolla kilpaillaan jälleen parin viikon kuluttua, sunnuntaina 9.10. ja tuolloin ratsukot nähdään kouluratsastusareenalla. Kilpailun ajankohta on muuttunut viikkoa aikaisemmaksi.

Kaikki sunnuntain tulokset löytyvät Hankoniemen ratsastajain sivuilta www.hunr.org

Teksti: Minna Ruolanto/ Hankoniemen ratsastajat ry