Lehdistötiedote viikonlopun kilpailuista 10-11.9

LEHDISTÖTIEDOTE

12.09.2011

HANKOLAISRATSASTAJILLA VILKAS VIIKONLOPPU

Hankoniemen ratsastajain edustajat kilpailivat viikonvaihteessa ahkerasti sekä koulu- että esteradoilla. Hankolaisratsukoita oli mukana kilpailemassa Etelä-Suomen aluemestaruuksista molemmissa lajeissa Helsingin Tuomarinkylässä ja sunnuntaina kotona Suursuolla paremmuutta mittailtiin kouluratsastuksessa.

Janina Laine ja Harvest Moon edustivat kouluratsastuspuolella Tuomarinkylässä lauantaina, ensimmäistä kertaa seuran historiassa henkilökohtaisessa ponien aluemestaruusluokassa. Ratsastettava ohjelma oli Helppo B: FEI kenttäkilpailuohjelma poneille ja ratsukko jäi vain hieman 55% tulostavoitteestaan sijoittuen 54,203%:n tuloksella 14. sijalle. Ponien aluemestaruus meni prosentein 65,507 Riihimäelle, Mea Packalénille ponilla V.K. Nestor.

Sunnuntaina valkoiset kouluradan aidat oli rakennettu Suursuon kentälle, jossa ratsastettiin seuratason kilpailuissa neljä eri vaikeustason luokkaa. Tutustumisluokassa, Helppo C, luokkavoiton vei Kirkkonummen Ida Johansson ja Blankert tuloksella 67,222. Päivän toinen luokka, Anton Cup -kilpailun kouluosuus, Helppo C:2 oli nilkkansa juuri ennen kisaviikonloppua nyrjäyttäneen Janina Laineen ja Harvest Moonin juhlaa prosentein 68,409.  Luokan III, Helppo B, K.N.Special 2009, voiton vei Melkkilän Ida Hakanen ja Corlandos prosentein 67,000. Päivän päätösluokan, B-merkin kouluohjelma, voitto jäi kotitallille Julia Holmströmin ja Vuko van de Mullegrachtin kerätessä prosentteja 63,478.

Tuomarinkylässä henkilökohtaiset aluemestaruudet ratkottiin sunnuntaina esteratsastuksen puolella, jolloin Hankoniemen ratsastajia edustivat parivaljakko Noora Wickman ja Amalia. Poniluokissa tyypillistä on, että voittoon tarvitaan virheettömän suorituksen lisäksi kunnolla vauhtia. Ponien aluemestaruuden voitti Tuusulan Elena Hietanen ponillaan Charles ajalla 38,29. Nooran ja Amalian vauhti, 43,85 riitti viidenteen sijaan. Päivän toisessa luokassa niin ikään metrin esteillä, Noora ei kaasuhanaa säästellyt ja juhli luokkavoittoa ajalla 49,33!

Aktiivisten ratsastajien viikonloppuun mahtui kilpailuhumun lisäksi myös muuta mielenkiintoista ohjelmaa - pelastuslaitoksen henkilökunta kävi opettamassa ratsastajille alkusammutusta sekä harjoitteli tallin evakuointia tulipalotilanteessa. Kuuleman mukaan palomiehet ja hevoset tulivat oikein mukavasti juttuun!

Seuraavan kerran Suursuolla kilpaillaan parin viikon kuluttua, jolloin seuratason esteratsastuskilpailut pyörähtävät käyntiin klo 11.00. Tuolloin ratkeaa myös Anton Cup -kokonaiskilpailun voitto, kun myös esteosuus on kisattu. Yleisö on lämpimästi tervetullut seuraamaan kilpailuja - kisapaikalle on vapaa pääsy ja kentän laidalla toimii Hankoniemen ratsastajain edullinen puffetti.

Kaikki Hangon kilpailujen tulokset sekä 25.9. estekilpailukutsu: www.hunr.org

Kaikki Tuomarinkylän aluemestaruuskilpailujen tulokset Kipa-palvelusta: www.ratsastus.fi

Teksti: Minna Ruolanto/ Hankoniemen ratsastajat

Kuva: Sunnuntaina palkintojenjaossa voitokkaat Julia Holmström ja Vuko van de Mullegracht, kuvaaja Theresa Björkqvist