Lehdistötiedote Brobyn kisoista

6.9.2011

Janina Laine ja Harvest Moon (Kuva Jasmin Karjalainen)
Rebecca Sandberg ja Priska (Kuva Jasmin Karjalainen)
Johanna Kemppainen ja Rubina II (Kuva Jasmin Karjalainen)
Erica Hellman ja Contessa II (Kuva Jasmin Karjalainen)
Erica Hellman ja Weston Joychild (Kuva Jasmin Karjalainen)

HANKOLAISMENESTYSTÄ BROBYN KISAVIIKONLOPUSSA

Kovin kesäiseltä tuntuneen syyskuun ensimmäisen viikonlopun ratsastuskilpailuissa Raaseporin Brobyssä nähtiin roppakaupalla hankolaismenestystä!

Lauantaina kilpailtiin kouluratsastuksen kiemuroissa. Luokan I Helppo B:3 2009, tuloksella 62,955 jaetun viidennen sijan Hankoon toi Mia Maukonen ratsulla Katia. Luokan voitti Laajavuoren ratsukoiden Emmi Lahti ja Näse Curioso prosentein 66,364. Astetta vaativammassa luokassa II, Helppo A:2 2009, voittoa juhli Hankoniemen ratsastajain Mikaela Lundberg nuorella ratsullaan At Last. Prosentteja kertyi 63,966.

Sunnuntaina ratsastuskenttä oli puolestaan rakennettu täyteen toinen toistaan värikkäämpiä esteitä. Luokassa I, estekorkeus 60/70 cm, arvostelu A.1.0 jaetulle ensimmäiselle sijalle hankolaisratsukoista virheettömällä suorituksella sijoittuivat kaikki kilpailuun osallistuneet hankolaisratsukot! Palkintojenjaossa nähtiin siis kolmikko Jannica Fabritius - Hessin Vappu, Janina Laine - Harvest Moon ja Rebecca Sandberg - Priska.

Puomia nostettiin luokkaa II varten 80 senttimetriin arvostelun ollessa AM5, mikä tarkoittaa sitä, että kaikki pienimmän virhepistemäärän perusradan saaneet ratsukot nähdään uusintakierroksella. Uusinnassa kannattaa ratsastaa nopeasti ja virheittä - näin teki Gabriella Ahlvik ponilla Dollar kuitaten luokkavoiton Hankoon ajalla 26,18. Toiseksi ratsasti Melkkilän Suvi Leinonen ja Waikiki ajalla 29,89. Kolmas oli. ajalla 30,80, Siuntion Urheiluratsastajain Jari Ruotsalainen ja Capo II.

Myös kolmannen luokan voitto tuli Hankoon! Julia Holmström ja Vuko van de Mullegracht ratsastivat 90 cm radan virheettä, ajassa 63,34. Toiseksi sijoittui ajalla 66,06 Kemiön Emma Henelius ja Lizbryan Trapper. Kolmanneksi järjestävän seuran, Väst-Nylands Ryttaren Josefina Linnokari ja Kruizas ajalla 71,06.

Seuraavan kerran hankolaisratsukoita - ja vieraitakin - nähdään kilpailutunnelmissa Hangon Suursuolla sunnuntaina 11.9. klo 11.00 alkaen. Lajina on tuolloin kouluratsastus ja luokkia tullaan näkemään neljä. Lähtölistat löytyvät kilpailua edeltävänä päivänä Hankoniemen ratsastajain verkkosivuilta osoitteesta www.hunr.org . Kilpailualueella toimii seuran perinteinen herkullinen ja edullinen puffetti. Yleisöllä on vapaa pääsy kilpailua seuraamaan!

Lisätietoja Hangon kilpailusta: www.hunr.org

Teksti: Minna Ruolanto/ Hankoniemen ratsastajat