Lehdistötiedote avoimien ovien päivästä

30.8.2011

VALTAKUNNALLISTA NOUSE RATSAILLE -PÄIVÄÄ VIETETÄÄN MYÖS HANGOSSA

Ratsastus vaatii ja kehittää tasapainoa, kehonhallintaa, herkkyyttä sekä vastuuntuntoa, kuvaa Suomen Ratsastajainliitto lajia, joka on Suomessa noin 160 000:n harrastajan suosikki.  Laji koukuttaa positiivisella tavalla, sillä koskaan et voi olla valmis, jokainen hevonen ja jokainen tilanne hevosen kanssa on erilainen. Toisaalta ystävyys hevosen kanssa on sanoinkuvaamatonta.

Ratsastus on usein koko perheen tai tuttavaporukan yhteinen juttu, jonka parissa viettää aikaa. Hankolaiset tuntihevoset ovat palanneet kesälaitumelta ja ratsastuskoulun toiminta on taas täydessä vauhdissa: "Uusi nappularyhmä on aloittamassa syyskuussa ja muutama paikka on vielä vapaana", kertoo ratsastuksenopettaja Mia Maukonen. "Aikuisten ratsastustunnit puolestaan täyttyvät nopeasti lajin pariin palaavista harrastajista - moni aikanaan itse "heppatyttö" käy nyt tallilla omien lastensa kanssa", iloitsee Mia.

Hankoniemen ratsastajat on mukana valtakunnallisessa Nouse Ratsaille -tapahtumassa sunnuntaina 4.9. klo 15.00, jolloin Suursuolla järjestetään kaikille avoin mahdollisuus tulla tutustumaan talliin ja hevosiin.

Tallille kannattaa tulla ajoissa ja vaikkapa isommallakin porukalla - ohjelmassa on päivän teeman mukaisesti mahdollisuus tutustua ratsastukseen satulasta käsin tai päästä kärryajelulle. Päivän mittaan myös ongitaan ja järjestetään arpajaiset. Ratsastuskentän laidalle pystytetään perinteiseen tapaan seuran oma buffetti, josta voi pikkurahalla ostaa purtavaa. Kahvikupposen tai mehun äärellä voi mukavasti seurata kentällä tapahtuvia
ratsastusnäytöksiä, jossa eri-ikäiset harrastajat esittelevät lajia. Uutuuslajiesittelyssä nuorempien ratsastajien suosikki keppihevoskatrilli!

Teksti: Minna Ruolanto

Toimituksen edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tallille lauantaina!
Lisätiedot tapahtumasta ja haastattelut: Mia Maukonen 040-560 0595.
Kuva: Mia Maukonen
Kuvateksti: Emilia, Mathilda, Henna ja Ida tietävät, että keppihevoset ovat tämän hetken hitti!