Jäsentiedote 1/2011

17.5.2011

JÄSENTIEDOTE                    1/11

Takana pitkä ja kylmä talvi ! Tuntuu kuin olisimme hypänneet jonkin vaiheen yli kun lumet sulivat hetkessä ja lämpöä on riittänyt niin mukavasti että luontokin on jo puhjennut vihreyteen.

Vakiotunnit päättyvät sunnuntaina 5.6 (lauantain 4.6 tunnit  ovat sunnuntaina 5.6) Tämänkin jälkeen pääsee ratsastamaan, mutta tunneista täytyy sopia erikseen koska ratsastuskurssit ja -leirit täyttävät kesän, mutta joitakin tunteja löytyy viikottain.

AIKUISCUP 2011 I OSAKILPAILU järjestetään Lauantaina 11.6 klo 14.00 alkaen

Silloin ratsastetaan HunR dressage kouluohjelma tai aikuismerkin kouluohjelma. Jokainen voi valita mieleisensä. Esteosuudessa saa jälleen valita estekorkeuden itse 50-80 cm:stä. Osallistua voi sekä kouluun että esteisiin.  Kannustusjoukot ovat tervetulleita !

Kesän ratsastusleirit ovat lähes täynnä, nettisivuiltamme löydät leirimainoksen ja päivitetyt tiedot leirien varaustilanteesta

Kursseilla on  vapaita paikkoja:

Ma 11.7-ke 13.7 Estekurssi. Ratsastusta 1 ½ h/pv, sekä esteratsastuksen teoriaa. Kurssille otetaan 10 oppilasta, 5ratsastajaa/ ryhmä.Ryhmä 1 ratsastaa klo 15-16.30, teoria 16.45-17.45 ja ryhmä 2 ratsastaa klo 18-19.30

To 14.7- La 16.7 Koulukurssi. Ratsastusta 1 ½ h/pv, sekä kouluratsastuksen teoriaa. Pääpaino on klassisessa kouluratsastuksessa sekä hevosen ja ratsastajan toimivassa yhteistyössä joka sisältää mm. maasta käsin työskentelyä hevosen kanssa.  Kokeilemme mahdollisuuksien mukaan myös kangilla ratsastamista. Kurssille otetaan 10 oppilasta, 5ratsastajaa/ryhmä. Ryhmä 1 ratsastaa klo 15-16.30, teoria 16.45-17.45 ja ryhmä 2 ratsastaa klo 18-19.30            Kurssien hinta on 110 €

JUHANNUSVAELLUS !!! Ratsastamme juhannusaattona 24.6 Hangosta Lappohjaan Gropin tallille. Kesto on n. 3h (klo 9-12). Toinen vaellus takaisin Hankoon tallille järjestetään la 2.7 klo 10-13

Varaa paikkasi pian, vain nopeat ehtivät ! Vaelluksien hinta on 50 €

Hevosten vuokrausviikko Ma 25.7-La 30.7. Vuokrausviikolla saat ratsastaa 2 h päivässä itsenäisesti ja harjoitella oman hevosen pitämistä. Hinta on 180 €/viikko

Hevoset vuokrataan ensisijaisesti aikuisratsastajille

SeaHorse Week järjestää tänä vuonna alue-esteratsastuskilpailut Helsingissä Laakson ratsastusstadionilla 23-24.7. Haluatko mukaan toimihenkilöksi ? Pyrimme järjestämään kimppakyytejä sekä molempina päivinä mukana oleville majoituksen. Ota yhteyttä Miaan jos kiinnostaa liityä mukaan tiimiin !

Hevosilla on kesäloma 1-12.8 ja vakiotunnit alkavat jälleen ma 15.8. Saat uuden jäsentiedotteen ennen tuntien alkamista, jossa kerrotaan milloin voit varata tunnit syksyksi !

Tiedustelut ja kaikki varaukset kursseille, leireille, vaelluksiin ja vuokrauksiin voit tehdä Mialle tallille tai tekstiviestillä

040-560 0595 tai sähköpostilla  hunr@2me.fi

LÄMMINTÄ KESÄÄ KAIKILLE !!!

T: Hankoniemen Ratsastajat ry

www.hunr.org

MEDLEMSINFO 1/11

Sommaren närmar sig med god fart, äntligen! Efter en lång och snörik vinter har solen börjat värma skönt och snön försvann faktiskt före midsommaren.

De regelbundna lektionerna slutar söndagen den 5.6. (lördagens 4.6 timmar är på söndagen 5.6) Efter det kan man fortfarande rida på lektioner, men man måste beställa lektionerna skilt eftersom sommaren är full av ridkurserna och –lägren, men några enskilda lektioner finns det ändå varje vecka.

AIKUSICUP 2011 DELTÄVLING I ordnas lördagen 11.6 börjande kl 14.00

Då rids HunR dressage programmet eller vuxenmärkets dressyrprogram. Var och en kan välja det som passar en bäst. Man får igen välja hinderhöjden själv mellan 50-80 cm. Deltaga kan man både i dressyren och hoppningen. Alla med igen och heja på våra vuxenryttare!

Sommarens ridläger är nästan fullsatta, på våra hemsidor hittar du lägerannonsen och det uppdaterade bokningsläget.

På kurserna, pris 110 €, finns det ännu några lediga platser enligt följande:

Mån 11.7-ons 13.7 Hoppkurs.Ridning 1½ h/dag, och teori om hinderritt. Till kursen tas 10 elever, 5 ryttare /grupp. Grupp I rider kl 15-16.30,teori för båda grupperna  kl 16.45-17.45 och grupp II rider kl 18-19.30.

Tors 14.7-lörd 16.7 Dressyrkurs.Ridning 1½ h/dag och teori om dressyrritt. Kursen inriktar sig på den klassiska dressyren och hästens och ryttarens fungerande samarbete som bl.a. innehåller markarbete med hästen. Vi provar också på att rida med kandar enligt förmåga och möjlighet. Till kursen tas 10 elever, 5 ryttare/grupp. Grupp I rider kl 15-16.30, teori för båda grupperna 16.45-17.45 och grupp II rider kl 18-19.30

MIDSOMMARENS LÅNGRITT !!! Vi rider på midsommaraftonen 24.6 från Hangö till Lappvik till Stall Grop. Ritten tar ca 3 h (kl 9-12). Den andra långritten tillbaka till Hangö ordnas lörd 2.7  kl 10-13.

Reservera din plats omedelbart, endast de snabbaste hinner med! Långritternas pris är 50 €

Hyrning av lektionshästarna finns det möjlighet till mån 25.7-lörd 30.7. Då får du rida dagligen 2 h självständigt och öva på hur det känns att ha en ”egen” häst. Pris 180 €

Hästarna hyrs ut i första hand till vuxna ryttare.

Seahorse Week ordnas i år som regionala hopptävlingar i Helsingfors på Dals ridbana 23-24.7. Skulle du vara intresserad av att komma med som funktionär? Vi försöker ordna ”kimppakyytin” dit och övernattning för de som ställer upp båda dagarna. Tag kontakt med Mia om du är intresserad av att komma med i gänget !

Hästarna har semester den 1-12.8 och de regelbundna lektionerna börjar igen månd 15.8.  Du får ett nytt medlemsinfo före lektionerna börjar där det framkommer när du kan reservera dina ridlektioner för hösten!

Alla reserveringar till kurserna, långritterna och lägren kan du göra till Mia på stallet eller med ett sms till numret 040-560 0595 eller per e-post hunr@2me.fi

EN VARM OCH SKÖN SOMMAR PÅ ER ALLA !!!

ö: Hangö Udds Ryttare rf