Lehdistötiedote viikonlopun 14-15.5 kisoista

16.05.2011

Julkaisuvapaa heti

RATSASTAJILLA VILKAS VIIKONLOPPU TAKANA

Hangon Suursuolla ratsastettiin kolean kosteassa kevätsäässä sunnuntaina 15.5. runsaan osallistujamäärän keränneet seuratason kouluratsastuskilpailut. Kilpailuluokkia oli kaikkiaan neljä.

Kilpailupäivän aloitti Aikuisohjelma 2002, josta sinivalkoinen voittajarusetti lähti Lohjalle Henna Maulan ja Pinrock's Dandelionin matkaan tuloksella 68,095. Toiseksi sijoittui Hankoniemen ratsastajain Yvonne Müller hevosella Beatrix, tuloksella 66,429. Kolmas palkinto pujotettiin Kirsi Seppälän ratsastaman Welkon suitsiin. Nummi-Pusulan ratsastusseuraa edustavan ratsukon tulos oli 64,524.

Toisessa luokassa, jossa ratsastettava ohjelma oli hitusen edellistä haasteellisempi, Helppo C1 2000, juhlittiin puolestaan kotivoittoa Janina Laineen ja Petten Ensin huikealla tuloksella 69,500. Toisen sijan jakoivat tasatuloksella 66,750 sekä hankolaisvärejä edustanut Jannica Fabritius pirteällä Sture J ponilla että Väst-Nylands Ryttaren Linda Heiskanen ja Rokis.

Kilpailu jatkui jälleen hieman edellistä haastavammalla ohjelmalla, B-merkin kouluohjelma 2010. Kolmannen luokan voitto meni selvin luvuin, 65,652, Väst-Nylands Ryttaren Anna Silénille ja Näse Curiosolle. Sinisellä rusetilla palkittiin toiseksi sijoittunut, tuloksen 60,870 ratsastanut Emmi Lahti ja U2 Laajavuoren ratsukoista. Kolmantena Hankoniemen ratsastajain Saara Kauppila ja Vuko van de Mullegracht tuloksella 59,565.

Viimeisen luokan ohjelma oli tämänkertaisista vaativin, Helppo B:0. Edellisessä luokassa kunnostautununeiden Anna Silénin ja Näse Curioson hyvä vire jatkui ja ratsukko tuplasi voittonsa tuloksella 59,600.

Sunnuntaina toisaalla, Sipoon Savijärvellä, nähtiin myös hankolaisvärejä iloisissa tunnelmissa. Ratsujalostusliiton päivillä kilpailtiin sekä koulu- että esteratsastuksessa sekä palkittiin kilpailun parhaat hevoset Match Show:ssa. Mia Maukosen omistama tamma Weston Joychild edusti edukseen. Mia ratsasti ensin aamupäivällä tuloksella 63,92 kolmannelle tilalle luokassa Helppo A, Savijärvi Special, jonka jälkeen oli aika pyörähtää näyttelykehässä. Näyttelymenestys oli erinomainen: Mia palkittiin parhaana senioriesittäjänä ja upea "Skidi" kilpailun toiseksi parhaana hevosena! Hienon päivän kruunasi 100 cm esterata, jossa "Skidiä" ratsasti Mian tytär Erica Hellman.  Yksi harmittava pudotus esteradan toisessa vaiheessa pudotti ratsukon palkinnoilta nipin napin.

Ratsastuskilpailukausi on täydessä vauhdissa ja seuraavan kerran Suursuolla kilpaillaan sunnuntaina 29.5. klo 11.00 alkaen. Tuolloin radalle rakennetaan jälleen toinen toistaan värikkäämpiä esteitä eikä kilpailusta vauhtia tule puuttumaan! Ohjelmassa on neljä kilpailuluokkaa, joissa estekorkeus 60 - 100 cm. Yleisöllä on kilpailuihin vapaa pääsy - kaikki ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan kilpailuja ja nauttimaan mukavasta päivästä tallilla! Kilpailupaikalla toimii tuttuun tapaan puffetti.